hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بازار تاریخی نطنز بازسازی می‌شود

بازار تاریخی نطنز بازسازی می‌شود

شهردار نطنز با اشاره به اهمیت حفظ و مرمت بافت تاریخی شهرستان از بازسازی بازار تاریخی این شهرستان خبر داد.
علی پیراینده صبح امروز در اولین نشست بازشناسی بازار تاریخی شهر نطنز ضمن اشاره به اهداف این نشست اظهار داشت: مطالعات طرح جامع مرمت و احیای بازارهای تاریخی و هویت بخشی به فضای کالبدی محور اقتصادی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری حدفاصل آتشکده تا میدانگاه بازار و محوطه پیرامون آن از اهداف اولین نشست بازشناسی بازار تاریخی شهر نطنز است.
وی ضمن اشاره به جمع‌آوری اطلاعات خوب در این نشست افزود: یکی از مطالبات اصلی شهروندان نطنزی حیات مداوم بازار به گونه‌ای که مغازه‌ها علاوه بر رفع نیاز ساکنان موجبات استفاده گردشگران نیز قرار گیرد که این مهم در دستور کار قرار گرفت.
شهردار نطنز گفت: مسقف شدن و رونق و فعال کردن املاک بازار با توجه به ساختار قدیمی، آثار طبیعی مانند درختان چنار، مسائل و معضلات همچون ترافیک و تامین مالی اجرای پروژه از اهم موضوعات احیاء بازار است.
پیراینده تصریح کرد: لزوم ایجاد فضاهای شهری با هدف افزایش تعاملات اجتماعی در ساختار کالبدی بازار تاریخی در دستور کار قرار دارد و شهرداری نطنز نیز برای تحقق این امر مهم راهکارهایی را ارائه خواهد کرد.
وی اضافه کرد: امید است با عقد تفاهم‌نامه‌ای با اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان نطنز و سایر ارگان‌های مربوطه املاک وقفی واقع در محدوده بازار رونق گرفته و مشکلات مشاع بودن املاک با راهکاریی همانند تشویق در تراکم و تخفیف و غیره مرتفع می شود.
پیراینده تصریح کرد: از تمامی شهروندان، کسبه و فعالان گردشگری درخواست می‌شود تصاویر، مستندات و هر آنچه که می‌توانند این شهرداری را در زمینه احیاء و مرمت بازار نطنز همراهی نماید در اختیار واحد طرح و برنامه شهرداری بگذارند.
به گزارش تسنیم، در راستای حفظ، احیا و مرمت بافت تاریخی محله قصبه نطنز به ویژه بازار تاریخی و پیگیری‌های انجام شده، پس از جلسات متعدد در تهران و اصفهان و تشکیل کارگروه‌های مختلف و تعیین مشاور، توسط شهرداری نطنز، با همکاری و نظارت اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان در راستای مطالعات طرح جامع مرمت و احیا بازار تاریخی و هویت بخشی به فضای کالبدی محور اقتصادی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری، تفاهم‌ نامه بین وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و شورای اسلامی شهر منعقد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد