hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > کاشت بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال، امسال در کشور

کاشت بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال، امسال در کشور

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: امسال در سال نخست اجرای این طرح، بیش از دویست و پنجاه میلیون اصله نهال در کشور کاشته می‌شود.

 رضا احمدی ، مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گرگان با اعلام این خبر افزود: کاشت نهال‌ها از پاییز امسال آغاز خواهد شد.

نقی شعبانبان، معاون امور جنگل رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز گفت: این طرح ۴ ساله و در چهار بخش در حال اجرا است.

حمید سلامتی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز گفت: تعهد استان در سال اول، تولید ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال بوده که محقق شده است.


گلستان بیش از 60 نهالستان بخش خصوصی داشته 

 حمید سلامتی در گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه سه کشور در گلستان بیان کرد: گلستان بیش از 60 نهالستان بخش خصوصی داشته که در آن حدود چهار میلیون و 700 هزار اصله نهال با هدف توسعه فضای سبز، زراعت چوب و جنگل‌کاری تولید شده است.

وی ادامه داد: تا کنون هزار و 200 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی گلستان شناسایی و برای کاشت نهال در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گلستان تهیه طرح شده است.

سلامتی گفت: سهم گلستان در برش استانی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال تولید و کاشت 9 میلیون و 640 اصله نهال جنگلی و 250 هزار نهال مرتعی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضردر نهالستان قرق حدود دو میلیون و 511 هزار اصله، نهالستان تاویر حدود 285 هزار اصله، نهالستان سوسرا حدود 278 هزار اصله و نهالستان قپان حدود 145 هزار اصله نهال تولید شده است.

در ادامه این جلسه، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_نوشهر گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۴ نهالستان در استان فعال و در حال فعالیت است.

مهرداد خزائی پول ادامه داد: ۳۵۷ هکتار برای کاشت نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت شناسایی و آماده شده است.

وی افزود: در نهالستان کلاردشت از گونه‌هایی که به‌صورت وحشی در استان بوده و تا کنون روی آنها کار نشده شروع به تولید نهال کرده‌ایم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل ادامه داد: جاده مواصلاتی بین اردبیل و نمین با استفاده از ظرفیت صنایع درختکاری می‌شود.

محمود قلی زاده گفت: رویکرد دیگر این طرح تامین نهاده‌ها به ویژه نیازمندی‌های صنایع سلولزی و افزایش کشت صنوبر در مناطق مختلف است که با اجرای عملیات بیولوژیکی و توسعه جنگل‌کاری در استان می‌توان سرانه فضای سبز در اردبیل را افزایش داد.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای استفاده از ۱۳ گونه مهم در استان برای تولید قلمه و تهیه بذر انجام شده است.

سید حسن حسینی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان بیان کرد: تا کنون دو میلیون و ۹۲۵ هزار اصله در نهال در استان تولید شده است و ۶۰۰ هکتار عرصه برای کاشت نهال شناسایی و برای کل عرصه‌ها نیز تهیه طرح شده است.

محسن قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در روستای اردبیلک با استفاده از ظرفیت بانوان هر خانه یک نهالستان شده است.

سیروس داوودی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی افزود: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی معادن ۶۳ میلیارد تومان برای تجهیز نهالستان‌های آذربایجان شرقی اختصاص پیدا کرده است.

سید نقی عزیزی معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: نهالستان دماوند با مساحت ۱۰ هکتار نیاز به اعتبار دارد تا بتوان از کل ظرفیت آن برای تولید نهال استفاده کنیم.

علی اسدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار کرد: تعداد یک میلیون و ۱۷۱ هزار اصله نهال تاکنون توسط بخش خصوصی، نهادهای مردمی و مشارکته‌ای دولتی در استان تولید شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد