hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > بکارگیری هیئت های مذهبی در بقاع متبرکه گلستان/ روضه های خانگی در استان برپا می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

بکارگیری هیئت های مذهبی در بقاع متبرکه گلستان/ روضه های خانگی در استان برپا می شود

حجت الاسلام مهدیان از کمک و مساعدت به بیش از ۵۰۰ هیئت مذهبی گلستان در ایام محرم امسال خبر داد و گفت: در کنار مساعدت به هیئت های مذهبی، بکارگیری هیئت های مذهبی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه یکی از برنامه های اوقاف است.

حسین مهدیان در همایش «شمیم حسینی» در امامزاده عبدالله (ع) گرگان گفت: بیش از پنج هزار و 600 موقوفه در سطح استان وجود دارد که بخش اعظمی از این موقوفات با نیات برپایی عزای سیدالشهدا(ع) وقف شده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه عمل به اجرای نیات واقفین از برنامه های اصلی اوقاف است و همکاران این اداره کل حق خروج از نیات واقف را ندارند، افزود: هر چقدر ذهن مردم به وقف و موقوفه روشن تر باشد هم در پرداخت حقوق وقف و هم در ایجاد وقف های جدید به ما کمک می شود.

وی ادامه داد: امسال نیز به همت همکاران اوقاف به خصوص اداره اوقاف شهرستان گرگان، اقدامات خوبی برای برپایی هر چه بهتر برگزار شدن مراسم عزای سیدالشهدا(ع) از محل موقوفات منطبق با نیات واقف انجام شده است.

 

حجت الاسلام از کمک و مساعدت به بیش از 500 هیئت مذهبی گلستان در ایام محرم امسال خبر داد و گفت: در کنار مساعدت به هیئت های مذهبی، بکارگیری هیئت های مذهبی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه یکی از برنامه های اوقاف است که این برنامه در بقاع شاخص استان اجرا شده است.شبستان

 

وی افزود: در صورت دارا بودن قابلیت حضور هیئت های مذهبی در بقاع متبرکه استان، اوقاف نیز آمادگی دارد تا به هیئت های مذهبی برای برپایی هر چه بهتر عزای سیدالشهدا(ع) کمک کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به برپایی روضه های خانگی در استان، گفت: این کار فرهنگی سال های قبل از سوی گذشتگان در منازل و حتی کوچه ها انجام می شد و امروز هم به دنبال آن هستیم تا روضه سیدالشهدا(ع) را در خانه ها نیز برپا کنیم.

 

وی اظهارداشت: این ظرفیت به همت اوقاف شهرستان گرگان به صورت پایلوت ایجاد شد تا هر خانه تبدیل به یک حسینیه شود و اوقاف نیز به افرادی که قصد برپایی عزاداری در منزل خود را دارند کمک خواهد کرد.

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد