hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > کسب و کار > نسل Z درصدر مشتریان دی جی کالا در سال 1401

گزارش سال 1401 دی جی کالا منتشر شد

نسل Z درصدر مشتریان دی جی کالا در سال 1401

چهارمین گزارش سالانه دی جی کالا مهم‌ترین فروشگاه اینترنتی ایرانی منتشر شد. این گزارش سالانه مربوط به سال ۱۴۰۱ دی جی کالا و درباره میزان بازدیدها، ارزش خالص فروش، محبوب‌ترین کالاها و برندهاست.

چهارمین گزارش سالانه دی جی کالا مهم‌ترین فروشگاه اینترنتی ایرانی منتشر شد. این گزارش سالانه مربوط به سال ۱۴۰۱ دی جی کالا و درباره میزان بازدیدها، ارزش خالص فروش، محبوب‌ترین کالاها و برندهاست. دی جی کالا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی مارکت پلیس ایران است و اطلاعات و آمار منتشر شده توسط این شرکت به‌نوعی رفتار اکثر کاربران ایرانی و خریداران فروشگاه‌های اینترنتی را مشخص می‌کند. کسب‌وکارهای بــزرگ و کوچــک ایرانــی از داده‌های ایــن گــزارش می‌توانند برای بهبــود عرضــه و فــروش کالاهای خــود اســتفاده کننــد.

دی جی کالا را باید بی‌رقیب‌ترین فروشگاه اینترنتی حال حاضر ایران بدانیم.  این فروشگاه اینترنتی چهار سال است که گزارشی از وضعیت فروش، کالاها و برندهای خود در سال‌های قبل را منتشر می‌کند تا علاوه بر آمار فروش خود یکی از منابع رفتارشناسی دیجیتال کاربران ایرانی نیز باشد. دی جی کالا گزارش سالانه 1401  خود را در 7 فصل منتشر کرده است که در آن میزان فروش کالاهای مختلف، تمایل مردم به خرید اینترنتی و آمارهای جالبی از کالاها و برندها و رفتارشناسی کاربران در خرید اینترنتی را نشان داده است. دی جی کالا در سال 1401 میزبان فعالیت 308 هزار فروشنده بوده است که 9 میلیون و ۷۰۰ هزار کالا در دیجی‌کالا برای فروش قرار داده‌اند.  این فروشگاه اینترنتی روزانه میزبان 5/3 میلیون بازدید یکتا داشته است.

طبق گزارش سالانه دی جی کالا، در این فروشگاه اینترنتی بیش از ۴۲ میلیون نظر توسط خریداران به ثبت رسیده و 3/1میلیون تصویر و بیش از ۳۶ هزار فیلم توسط نیز توسط کاربران در بخش کامنت‌ها درج شده است.

طرح از محمد احتشامی

  

راحتی، مزیت خرید اینترنتی از نگاه مردم

دی جی کالا در نظرسنجی خود از کاربران و مشتریان خود پرسیده که به چه دلیل خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می‌دهید. در5/65 درصد راحتی،58 درصد صرفه‌جویی در زمان،8/47 درصد صرفه اقتصادی و 7/47 درصد تنوع کالا را دلیل خرید اینترنتی خود عنوان کرده اند.

طبق گزارش دیجی‌کالا، 3/68درصد افراد خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند. 7/31 درصدی که خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام نمی‌دهند نیز دلایل مختلفی را برای این امر بیان کرده‌اند. ۴۹ درصد این افراد گفته‌اند باید کالایی را که می‌خرند، از نزدیک ببینند. ۳۹ درصد هم به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد ندارند. 5/35درصد نیز گفته‌اند خرید اینترنتی را بلد نیستند.

نسل زد بیشترین مشتریان فروشگاه اینترنتی

باتوجه به علاقه بیشتر جوانان و نوجوانان به خرید اینترنتی آمار منتشر شده دی جی کالا که حکایت از تعداد بیشتر کاربران 18 تا 24 ساله در این فروشگاه اینترنتی دارد، تعجب انگیز نیست. مردان نسبت به زنان تمایل بیشتری به خرید از دی جی کالا داشته اند و 64 درصد کاربران دی جی کالا مرد و 36 درصد آنها زنان هستند. در میان گروه‌های سنی اواخر دهه شصت و دهه هفتادی‌ها بیشترین کاربران این فروشگاه اینترنتی هستند. کاربران18 تا 24 سال 39/32 درصد،25 تا 34 سال 34/32 درصد،35 تا 44 سال:55/17 درصد،45 تا 54 سال 21/8 درصد،55 تا 64 سال57/5 درصد و65 سال به بالا 94/3 درصد بیشترین مشتریان این شبکه اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

 

ترین های دی جی کالا

طبق گزارش دی جی کالا پرکالاترین سفارش سال برخلاف انتظار کتاب است. 900 کتاب به ارزش 8/5 میلیون تومان در دی جی کالا به فروش می‌رسد که رقم جالبی در مقایسه کالاهای دیگر محسوب می‌شود. گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A32 پرفروش‌ترین کالا از نظر فروش ریالی بوده و  گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A53 در رتبه دوم و گوشی موبایل اپل ۱۳ پرومکس در رتبه سوم قرار دارد. «هندزفری بلوتوثی»، «زعفران مصطفوی» و «نواربهداشتی پنبه‌ریز» پرفروش‌ترین کالاها از نظر فروش تعدادی است.

در میان گروه‌های کالایی موبایل سامسونگ، لپ تاپ ایسوس، تبلت سامسونگ، تلویزیون جی پلاس، یخچال دوو، لباسشویی پاکشوما پرفروش‌ترین برندها در گروه‌های مختلف است. جی‌پلاس، دوو، پارس خزر، اسنوا  و رونیکس پُرفروش‌ترین برندهای ایرانی براساس فروش ریالی هستند.

گزارش سالانه دی جی کالا
دی جی کالا را باید بی‌رقیب‌ترین فروشگاه اینترنتی حال حاضر ایران بدانیم

 

خراسان شمالی، همدان و یزد پرخریدارترین استان‌ها

در میان استان‌های کشور خرید محصولات در گروه‌های مختلف متفاوت بوده است. در گروه کالاهای دیجیتال همدان، کردستان و لرستان، در گروه مد و پوشاک «تهران»، «البرز» و «قزوین»، در گروه زیبایی و سلامت خراسان شمالی، بوشهر و خراسان جنوبی و در گروه لوازم خانگی: یزد، کرمان و گلستان بیشترین خریداران بوده اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
راضیه چنگیز نائین
راضیه چنگیز نائین
حوالی فرهنگ و هنر
دانش و فناوری و محیط زیست

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد