hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > حضور ۲ هزارو ۵۰۰ نفر از دانشجویان در ۶۵ گروه جهادی نقاط محروم استان به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان:

حضور ۲ هزارو ۵۰۰ نفر از دانشجویان در ۶۵ گروه جهادی نقاط محروم استان به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان گفت: از تیرماه تا شهریورماه امسال 2 هزار و ۵۰۰ دانشجوی زن و مرد گلستانی در مناطق محروم در قالب اردوی جهادی به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

جواد فرامرزی  در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع فعالیت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی اظهارکرد: امسال تابستان بسیج دانشجویی فعالیت‌های خود را در قالب یک قرارگاه استانی و ۶ قرارگاه شهرستانی با حضور ۲ هزارو ۵۰۰ نفر از دانشجویان پسر و دختر بصورت ۶۵گروه جهادی به تعداد بیش از ۱۳هزار نفر روز در نقاط محروم استان به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: از تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو بسیجی تعداد یک هزار و ۴۰۰ دانشجو دختر و مابقی آنها پسر هستند.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان خاطرنشان کرد: این دانشجویان از ۱۵ تیر ماه تا ۱۵ شهریور ماه به مدت دو ماه در مناطق محروم حضور پیدا کرده و اولویت ما در این اردوها اثرگذاری تربیتی برای دانشجویان بوده که در همین راستا ۱۰ شب در نقاط محروم بصورت شب‌مانی مستقر شده و خدمت ارائه دهند.

وی ادامه داد: اثر تربیتی برای دانشجویان، ارائه خدمت و حل مشکلات مردم و زنده نگه‌داشتن فرهنگ و گفتمان جهادی با پیوست رسانه‌ای از جمله موضوعات مهم در برگزاری این اردوهای جهادی است.

فرامرزی گفت: خدمات تخصصی شامل خدمات درمانی، بهداشتی، خدمات فنی شامل تعمیرات لوازم‌خانگی، خدمات آموزشی شامل عدالت آموزشی با رویکرد تربیتی، ایجاد نشاط و انگیزه تحصیل و مهارت‌ آموزی کمک در رفع محرومیت تحصیلی و تقویت بنیه آموزشی دانش‌آموزان و خدمات عمومی شامل فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، ترویج سبک زندگی ایرانی‌ اسلامی و همچنین مطالبه‌گری از مسئولان در رفع مشکلات مردم مناطق محروم از جمله عمده فعالیت‌های دانشجویان در این مناطق است.

وی بیان کرد: مکان‌ها و نقاط محروم استان با اداره کل امور روستایی مورد بررسی قرارگرفته و در نهایت ۲۸ روستای محروم استان در اولویت ارائه خدمت اردوهای جهادی است‌ و تمرکز ما در گام نخست ارائه خدمت به مناطق محروم استان گلستان بوده و در صورت ضرورت به دیگر استان‌ها عزیمت خواهیم کرد.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان ابراز کرد: در سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ نفر از دانشجویان گلستانی در قالب ۴۵ گروه جهادی در این اردوها حضور داشتند.

وی افزود: رویکرد اصلی ما با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مسئله محوری بوده و در حد توان و ظرفیت گروه‌های جهادی و مناطق محروم چه در روستاها و حاشیه‌ شهرها در راستای مطالبه‌گری مردم به ارائه خدمت می‌پردازند.

فرامرزی گفت: در خردادماه امسال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان و بسیج دانشجویی ۶۰ نفر پزشک با هشت دستگاه سیار دندنپزشکی در روستای «کشکک» رامیان حضور پیدا کرده و خدمت ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه جوانان ابراز کرد: گسترش شهوت، آلوده‌کردن جوانان به انواع موادمخدر، سرگرم کردن جوانان به انواع بازی‌ها و بمباران شبهات از جمله محورهای توطئه دشمنان علیه جوانان است.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی و کار از مهمترین عوامل مصون ماندن جوانان در برابر این توطئه‌ها است.

وی گفت: اردوهای جهادی در قالب قرارگاه و فراخوان با موضوع «عهدخدمت» از سال ۱۴۰۰ در بسیج دانشجویی شکل گرفته که در این قرارگاه دانشجویان با یکدیگر عهد می‌بندند که به مردم مناطق محروم خدمت کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد