hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > نشست مطالعاتی شعر کودک و نوجوان

به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان صورت گرفت؛

نشست مطالعاتی شعر کودک و نوجوان

‏به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نشست مطالعاتی شعر کودک و نوجوان با حضور مریم اسلامی شاعر حوزه کودک و نوجوان، جمعی از کارشناسان و کودکان و نوجوانان برگزار شد. ‏
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، نشست مطالعاتی با موضوع شعر کودک و نوجوان با حضور مریم اسلامی شاعر حوزه کودک و نوجوان با هدف بررسی اشعار این حوزه در بخش کودک کتابخانه میرفندرسکی گرگان انجام شد.
در ابتدای جلسه الهام متین معاون کتابخانه های عمومی استان گفت: اگر جامعه به دنبال ارزش های نوین باشد باید دستان خود را به سوی کودکان و نوجوانان دراز کند و آثار فرهنگی که در حوزه کودک و نوجوان تولید می شوند باید متناسب با فرهنگ ما باشد و خواندن آثاری که با فرهنگ و هویت ما ارتباطی ندارد ممکن است تاثیرات نامطلوبی بر کودکان و نوجوانان ما داشته باشد.

وی افزود:  اشعاری که در حوزه کودک و نوجوان سروده می شود باید با موضوع خاص و خودآموز فرهنگ کودکان و نوجوانان باشد و  همچنین این اشعار دارای محتوای آموزشی و اخلاقی و تربیتی باشد.

در ادامه مریم اسلامی نویسنده بیش ۱۰۰ جلد کتاب شعر در حوزه کودک و نوجوان با خواندن چند بیت از اشعار خود گفت: شعر کودک و نوجوان، شعری است که با تخیل و درک کودکان و نوجوانان تناسب دارد و قابل فهم برای این گروه‌های سنی است و این اشعار دریافت‌های تازه‌ای به کودکان از جهان پیرامون‌شان می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا از زاویه‌ای نو و با احساسات عالی به جهان بنگرند.
مریم اسلامی افزود: شعر گفتن در حوزه کودک و نوجوان نیازمند نگاه متفاوت به موضوعات پیرامون است و قوه تخیل افراد در این حوزه بسیار موثر و کارآمد است.  هر چه محتوا و کلمات شعر کودک و نوجوان ساده تر باشد درک آن برای مخاطب آن سریع تر است و علاقمندی بیشتری برای کودک و نوجوان در این حوزه بوجود آورد.
در ادامه، تعدادی از کودکان و نوجوانان حاضر در نشست شعر خواندند و همچنین پرسش و پاسخ با موضوعات مختلف شعر کودک انجام شد.
در پایان به رسم تقدیر، از مریم اسلامی شاعر حوزه کودک و نوجوان با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد و به تعدادی از کودکان و نوجوانان جوایزی اهدا شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد