hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > افزایش ۸۷ درصدی حقوق کارگران نسبت به دولت قبل/ اصلاح برخی از مواد قانون کار در برنامه هفتم

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

افزایش ۸۷ درصدی حقوق کارگران نسبت به دولت قبل/ اصلاح برخی از مواد قانون کار در برنامه هفتم

رعیتی‌فرد گفت: در دولت سیزدهم تلاش بر حل مشکلات جامعه کارگری بوده و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

علی‌حسین رعیتی‌فرد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و نمایندگان کارگری استان گلستان در گرگان، اظهار کرد: اصلاح حقوق کارگران طی دو سال اخیر توسط شورای عالی کار، افزایش ۸۷ درصدی داشته که نسبت به دولت قبل بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: من نمی‍گویم که مشکلات حقوقی کارگران حل شده ولی تلاش دولت سیزدهم بر این است که معیشت این قشر و دهک‌های پایین جامعه را تامین کند.

وی بر پیگیری معیشت کارگران و توجه به پایداری اشتغال آنها، اصلاح برخی از مواد قانون کار از جمله هفت، ۱۰، ۲۴ و ۲۷ در برنامه هفتم توسعه با همکاری مجلس شورای اسلامی و تعیین دستمزد به صورت منطقه‌ای تاکید کرد.

حل مشکلات کارگران در سایه وحدت حل‌شدنی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: گره مشکلات قشر کارگر در سایه وحدت حل‌شدنی است.

سیدعلی مهاجر افزود:‌ با توجه به‌ تاکید آموزه‌های دینی و تشبیه عرق کارگر به مثابه خون شهید از سوی امام راحل، تکلیف ما مسوولان را در حمایت از این قشر تعیین کرده است.

وی ادامه داد: در این استان، نگاه ویژه در حمایت از جامعه کارگری دارد که فعالیت کمیسیون کارگری و برگزاری منظم آن برای حل مسایل و مشکلات این قشر از جمله است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بیان کزد: همچنین از بصیرت کارفرمایی و کارگران استان در مقابله با اغتشاشات سال قبل قدردانی کرد.

وی یادآور شد: برای اینکه گره‌گشایی بهتر از جامعه به ویژه کارگری صورت گیرد، هیات اندیشه این جامعه در استان راه‌اندازی شده تا از این ظرفیت برای بهبود کارگران استفاده شود.

در این نشست تعدادی از نمایندگان قشر کارگری استان گلستان با طرح مسایل و مشکلات خود خواستار حل آن در سطح ملی شدند.

به گفته حسینعلی خواجه مظفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، اکنون ۲۷۸ هزار کارگر مشمول قانون کار در این استان وجود دارد.

در گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد