hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > سن بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور اصلاح می‌شود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سن بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور اصلاح می‌شود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سن بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور و مشکلات صندوق‌های بازنشستگی در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی حسین رعیتی‌فرد در نشست با جامعه کارگری استان گلستان با اشاره به دغدغه‌های کارگران درباره مشاغل سخت و زیان‌آور، اظهار داشت: سن بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و مشکلات صندوق‌های بازنشستگی در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه مواد 15 تا 17 به بحث کار و کارگری اختصاص داشت که با تصمیم دولت این مواد حذف و به صورت لایحه موادی به مجلس ارائه شده است.

رعیتی‌فرد افزود: در کمسیون‌های تخصصی مسئله سن بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور در حال بررسی است و نظر ما برای آقایان 50 سالگی و برای خانم‌ها 45 سالگی است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این لایحه در کمیسیون در حال بررسی است تا پس از چکش‌کاری‌های لازم و تظرات کارشناسی در صحن علنی تا مردادماه ارائه و به رای گذاشته شود.

وی به صندوق‌های بازنشستگی هم اشاره کرد و افزود: با روندی که صندوق‌های بازنشستگی در پیش گرفته‌اند، اگر روند اصلاح ساختار نداشته باشند دچار ورشکستگی خواهند شد و برای اصلاح و جلوگیری از این ورشکستگی به دنبال اجرای طرح‌های هستیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح افزایش سن بازنشستگی به مدت 20 ماه و میانگین 5 سال به جای پرداخت میانگین 2 سال در دستور کار قرار گرفته است، تا با این اصلاحات مشکلات کمتر و دخل وخرج آنها بهم نریزد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد