hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > خاطرات هاشمی از ۱۸ تیر ۷۹؛ یکسال پس از واقعه کوی دانشگاه

خاطرات هاشمی از ۱۸ تیر ۷۹؛ یکسال پس از واقعه کوی دانشگاه

خاطرات هاشمی از ۱۸ تیر ۷۹؛ یکسال پس از واقعه کوی دانشگاه

شرق نوشت:

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز هجدهم تیر به برگزاری مراسم سالگرد کوی دانشگاه از سوی دانشجویان برخی دیدارهای سیاسی اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

تجمع دانشجویان به مناسبت سالگرد کوی دانشگاه/ شعارهای تند دانشجویان علیه رهبری و بسیج و سپاه و سران سه قوه

مجمع [تشخیص‌مصلحت‌نظام] جلسه داشت. چند بند از سیاست‌های‌کلی‌ قضائی‌ تصویب شد و بند مربوط به تمرکز امور قضائی، برای کارشناسی بیشتر، به جلسه بعد موکول شد. ظهر آقای ابراهیم امینی [رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان] میهمانم بود. از بیانیه اخیر جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم] انتقاد داشت. در مورد اجلاس خبرگان و فعال شدن گروه تحقیق اصل ۱۱۱ مذاکره کردیم. در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تذکر داد.

عصر آقای شاپور مرحبا، نماینده سابق آستارا آمد. از اینکه شورای نگهبان، به رقیب‌اش که به گفته او، سابقه ضدانقلابی دارد، اجازه نامزدشدن داده، انتقاد داشت و خواستار شغلی است. آقای [سیدجواد] افتخاریان آمد. از حاج آقا مهدی [حایری] تهرانی [امام‌جماعت مسجد ارگ] گله داشت که او را از مغازه کتابفروشی مسجد ارگ محروم کرده و استمداد کرد برای سرمایه‌ای، جهت شغل انتشارات و همراهش [آقای فیض‌اللهی]، روحانی دیگری بود که برای وام منزل و کشاورزی استمداد کرد.

امروز جمعی از دانشجویان، در مقابل دانشگاه تهران، به عنوان سالگرد [حادثه ۱۸ تیر در] کوی دانشگاه اجتماع داشته‌اند و با پلیس درگیر شده‌اند. ساعت‌ها درگیری ادامه داشته و خرابی‌هایی به بار آورده‌اند و جمعی از آنها دستگیر شده‌اند. شعارهای تندی علیه رهبری و بسیج و سپاه و سران سه قوه داده‌اند؛ گویا ملی مذهبی‌ها بوده‌اند و ضدانقلاب و منافقان هم بی‌نقش نبودند؛ از شعارها معلوم می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ensafnews-420062

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد