hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

جنگ جواني

جام جهانی 2018 به روزهای پایانی خودش نزدیک می شود. شاید دیگر آن تب و تاب اولیه به خاطر حضور ایران در گروه موسوم به مرگ و اشتیاق و بی صبری برای رویارویی این تیم با ستارگان فوتبال جهان در جامعه وجود نداشته باشد اما به هرحال نامش جام جهانی است و لحظه به لحظه برای علاقه‌مندان به فوتبال داغ و داغ‌تر می‌شود. 
                       

جام جهانی 2018 به روزهای پایانی خودش نزدیک می شود. شاید دیگر آن تب و تاب اولیه به خاطر حضور ایران در گروه موسوم به مرگ و اشتیاق و بی صبری برای رویارویی این تیم با ستارگان فوتبال جهان در جامعه وجود نداشته باشد اما به هرحال نامش جام جهانی است و لحظه به لحظه برای علاقه‌مندان به فوتبال داغ و داغ‌تر می‌شود. مرحله یک‌چهارم نهایی این جام امروز به پایان می‌رسد و فردا، همه فوتبال‌دوستان در مورد چهارتیم برتر جهان در رده ملی و فینالیست‌های آن صحبت خواهند کرد. امروز و از ساعت 18:30، تیم ملی انگلستان به مصاف سوئد خواهد رفت. بهترین نتیجه انگلستان در ادوار جام جهانی یک قهرمانی در سال1966 است و سوئد نیز دارنده عنوان نایب قهرمانی در سال 1958 و در کشور خودش است. این دو کشور تا کنون 23 بار در رده ملی با یکدیگر رو به‌رو شده اند. اولین تقابل آن‌ها در سال 1923 و در قالب یک بازی دوستانه رقم خورد و انگلیس آن بازی را چهاربر دو برد. پس از آن در 89سال(آخرین بازی دوستانه در 2012)، تنها 15 بازی دوستانه بین دو تیم برگزار شد که حاصل آن 6برد برای انگلستان، پنج‌برد برای سوئد و چهارتساوی است. در این بازی ها سه شیرها 27 بار و وایکینگ‌ها 22 بار موفق به گلزنی شده اند.

برخلاف بازی‌های دوستانه، تقابل این دو تیم در بازی های جام جهانی تنها دو بار رخ داده است که هردو مسابقه در مرحله گروهی جام بوده و هیچ مصافی در مراحل حذفی جام جهانی نداشته‌اند. بازی اول انگلیس و سوئد در جام جهانی، در خاک قاره آسیا رقم خورد. سال 2002، این دو تیم در گروهF با آرژانتین و نیجریه همگروه شدند. دو تیم در اولین رویارویی به تساوی 1-1 رسیدند. سول كمپل مدافع تنومند و سیه‌چهره انگلیس در دقیقه29 دروازه سوئد را باز کرد اما الکساندرسون در دقیقه59 بازی را به تساوی کشاند. هر دو تیم بازی بعدی خودشان را با پیروزی پشت سرگذاشتند و در سومین بازی نیز به تساوی رضایت دادند تا سوئد به عنوان صدرنشین و انگلستان به عنوان تیم دوم، راهی مرحله بعدی شوند.

دومین رویارویی انگلیس و سوئد در جام جهانی، چهار سال بعد یعنی در جام جهانی 2006 اتفاق افتاد. در گروهB تیم بریتانیایی و تیم اسکاندیناوی در کنار پاراگوئه و ترینیدادوتوباگو قرار گرفتند و در آخرین روز گروه، به تساوی 2-2 رضایت دادند. جوکول در دقیقه 34 دروازه سوئد را باز کرد اما در نیمه دوم آلباک(59) کار را به تساوی کشاند. استیون جرارد در دقیقه85 باز هم انگلستان را پیش انداخت اما دقیقه90، هنریک لارسن مهاجم نامدار سوئد دروازه انگلستان را باز کرد تا دوباره دو تیم با تساوی در جام‌جهانی بازی را به پایان برسانند. در آن سال انگلستان به عنوان صدرنشین و سوئد به عنوان تیم دوم، راهی مرحله بعد شدند.

امروز، سومین تقابل دو تیم اولین رویارویی آن‌ها در یک مرحله حذفی از جام جهانی است. انگلیس و سوئد دوبار نیز در مرحله انتخابی جام جهانی1990 به مصاف هم رفتند که هردو بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. علاوه براین، آن‌ها یک بار در یورو92 که در خاک سوئد برگزار می‌شد به مصاف هم رفتند که این بازی دو بر يك به سود سوئد به پایان رسید و همچنین یک بار نیز در یورو2012 مسابقه آن‌ها برگزار شد که با نتیجه سه بردو به سود انگلستان به پایان رسید. جالب است که هردو این بازی‌ها نیز در مرحله گروهی انجام شده است! در مرحله انتخابی یورو200 نیز دو تیم در گروه پنجم دو بازی برگزار کردند که یک تساوی بدون گل و یک برد 1-2 به سود سوئد، ثبت شد.

به این ترتیب، انگلستان و سوئد تا به حال 23بار در رده ملی با هم مسابقه داده‌اند که از این تعداد هفت برد برای سوئد و هفت برد برای انگلستان به ثبت رسیده و 9 بازی نیز به تساوی کشیده شده است. ضمن اینکه بازیکنان انگلستان 35بار و بازیکنان سوئد 31 بار موفق به باز کردن دروازه حریف شده اند.

ترکیب احتمالی 

با توجه به اینکه انگلستان در بازی مقابل کلمبیا، نمایش تهاجمی را ارائه کرد، به نظر نمی رسد ساوت گیت به ترکیب تیمش دست بزند. بنابراین پیک فورد-استونز-واکر-مگوآیر- هندرسون- دله آلی- لینگارد- تریپیر-یانگ-استرلینگ و هری کین، ترکیب احتمالی انگلستان را تشکیل خواهند داد. ممکن است در جناح چپ، دنی رُز جای اشلی یانگ را بگیرد. در طرف مقابل نیز اولسِن- اولسون- لیندلوف- گرانکوئیست- آگوستینسون- کلاسون-اسونسون-اکدال-فورسبرگ-مارکوس برگ و اولا تویوُنن، ترکیب احتمالی سوئد با هدایت یان اولوف آندرسون را تشکیل می دهند. قضاوت این مسابقه بر عهده بیون کویپرس هلندی خواهد بود.

کرواسی-روسیه

بازی این دو تیم در نگاه اول شاید به جذابیت انگلیس-سوئد نباشد اما در یک طرف مسابقه تاکتیکی‌ترین تیم حال حاضر جهان یعنی کرواسی و در سوی دیگر میزبان و یکی از شگفتی‌سازان این جام قرار دارند.

بهترین عملکرد روس ها در جام جهانی با احتساب کارنامه اتحاد جماهیر شوروی، مقام چهارمی در جام جهانی 1966 است؛ در غیر این صورت آن‌ها که از سال1994 با نام کشور روسیه پا به جام جهانی گذاشتند، هیچگاه از مرحله گروهی بالاتر نرفته‌اند اما حالا در مرحله یک چهارم نهایی هستند و این شانس را دارند که با عبور از کرواسی از زیر سایه شوروی خارج شوند. این دو تیم هیچ گاه در جام جهانی با هم روبه‌رو نشده اند. تقابلات آن‌ها به یک بازی دوستانه در سال2015 و دوبازی در مرحله انتخابی یورو200 خلاصه می‌شود. در این سه بازی یک برد سه بريك سهم کرواسی در بازی دوستانه است و دو بازی آن‌ها در انتخابی یورو نیز با تساوی بدون گل به پایان رسیده است.

تقابل امروز این دو تیم را باید تقابل رکوردداران کارت زرد در جام جهانی دانست. کرواسی با هشت بازیکن اخطاری در مقابل حریفی قرار می گیرد که پنج‌ بازیکن اخطاری دارد و هردو ممکن است بازیکنان کلیدی خودشان را در مرحله نیمه نهایی در اختیار نداشته باشند. این بازی با قضاوت ساندرو ریچی و دستیارانش از کشور برزیل برگزار می شود و ترکیب احتمالی دو تیم به صورت زیر خواهد بود:

روسیه:ایگناشویچ،کوتپوف،کودریاشوف، فرناندس، ژیرکوف، سامدوف، ژوبین، کوژیایف، دژیوبا و گولووین و آكينفيف.

کرواسی: سوباشیچ، ورسایکو، -لورن، ویدا، استرینیچ، راکیتیچ، کواچیچ، ربیچ، مودریچ، پرشیچ و مانژوکیچ.

                    
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد