hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > طرح تشویق مدیریت مصرف خانگی در گلستان اجرا می شود/ ۲۰۰۰ تومان به ازای هر کیلووات صرفه جویی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان

طرح تشویق مدیریت مصرف خانگی در گلستان اجرا می شود/ ۲۰۰۰ تومان به ازای هر کیلووات صرفه جویی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: مشترکان در طرح ۲۰=۱ به ازای هر کیلو وات کاهش مصرف نسبت به سال گذشته دو هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

سید احمد موسوی  ظهار کرد:  این استان شمالی با برخورداری از نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول و دیگر نیروگاه‌های کوچک مقیاس، ظرفیت تولید هزار مگاوات برق را دارد که این میزان برای تامین نیاز مشترکان استان برای فصل تابستان کافی نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان افزود: پیک مصرف برق در گلستان در روزهای عادی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ مگابایت است اما این عدد در ایامی خاص به ۱۵۰۰ مگابایت رسید که همه این افزایش از مشترکان خانگی و سیستم های سرمایشی نشات می گیرد.

وی گفت: از اجرای طرح تشویق مدیریت مصرف خانگی دو سال می گذرد و اگر بتوانیم همین یک اقدام را مدیریت کنیم تابستان خوبی را پشت سر خواهیم گذاشت.


وی بیان کرد: سال قبل با اجرای طرح صرفه جویی ۵=۱، ضمن کاهش چهار درصدی مصرف برق، مشترکان استان از ۵۰۰ میلیارد ریال پاداش مالی برخوردار شدند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با بیان اینکه پیک بار خرداد ماه سالجاری در گلستان به ۱۳۰۰ هم رسید، گفت: امسال اگر تمام ۶۶۰ مشترکان خانگی استان برای صرفه جویی در مصرف برق تلاش کنند در طرح ۲۰=۱ به ازای هر کیلو وات کاهش مصرف نسبت به سال گذشته دو هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

موسوی افزود: تنظیم درجه کولر روی ۲۴، شستشوی فیلتر کولر و افزایش عملکرد، استفاده از یک وسیله سرمایشی در منزل، استفاده از پنکه،  خاموش کردن لامپ های اضافی، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در اوج فشار بار از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح می تواند کمک کننده باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد