hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > افزایش2 درصدی پرونده کشفیات قاچاق در حوزه منابع طبیعی طی سه ماه اول سال

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

افزایش2 درصدی پرونده کشفیات قاچاق در حوزه منابع طبیعی طی سه ماه اول سال

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از افزایش 2 درصدی پرونده کشفیات قاچاق در حوزه منابع طبیعی طی سه ماه اول سال خبر داد.
سرهنگ عیسی گلبینی مفرد اظهار کرد: امسال تعداد کشفیات چوب قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش و از لحاظ میزان حجم چوب کشف شده 18 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: امسال از 165 فقره پرونده، 27متر مکعب چوب قاچاق و هزار و ۴43 کیلوگرم زغال در استان گلستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ گلبینی مفرد با بیان اینکه کشفیات در مدت مشابه سال گذشته، 161 فقره به میزان 33 متر مکعب چوب قاچاق بود، افزود: تمام تلاش این اداره کل، ممانعت از قطع و قاچاق چوب در استان است، چراکه سرمایه‌ای ملی و مربوط به تمام مردم است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه، در یک سال اخیر شاهد کاهش قابل توجه حریق در استان بودیم که مهمترین عامل آن برقراری گشت های ۲۴ ساعته، استفاده از نیروهای دیده بان در منابع طبیعی و تبلیغات و فرهنگ سازی گسترده در صدا و سیما و فضای مجازی است.

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به اینکه ارزش ریالی محصولات قاچاق توسط کارشناس رسمی دادگستری محاسبه و در هنگام مزایده محصولات انجام می‌شود، اظهار کرد: تمام موارد توقیف شده، ضبط و مطابق آیین‌نامه مربوطه به مزایده گذاشته و درآمد آن به حساب دولت واریز می‌شود.

محمود حکیمی نیا در ادامه با اشاره به اینکه قوانین بازدارندگی خود را از دست داده اند، گفت: دادگاه براساس ماده ۴۲ جریمه هر متر چوب قاچاق جنگلی را بین یک تا ٣ میلیون تومان تعیین می کند و این در صورتی است که قیمت هر متر درختان جنگلی که شامل گونه‌های راش، پلت، شیردار، توسکا، نمدار، ون، بلوط، آلوکک و ملج است در بازار حداقل بین ٦ تا ۱۰ میلیون تومان است که این رقم به طور میانگین حدود ٤ برابر جریمه قاچاق آن است.

وی تصریح کرد: سود قاچاق چوب در برابر جریمه‌های ناچیزی که در صورت کشف محموله های قاچاق انتظارشان را می کشد، بسیار کلان تر است و همین باعث شده هر روز صدای تیشه به ریشه جنگل ها بلند و بلندتر شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد