hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > خاطرات هاشمی؛ آخرین وضعیت شیخ علی تهرانی بعد از خودکشی

خاطرات هاشمی؛ آخرین وضعیت شیخ علی تهرانی بعد از خودکشی

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات ۱۲ تیر١٣٧٩ او مطالبی درباره خودکشی شیخ علی تهرانی آمده است:

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز دوازدهم تیر در مورد جلسه‌ای با دو نفر از معاونان وزارت اطلاعات نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

مدیران [فدراسیون] ورزش‌های همگانی آمدند. آقای امامی، رئیس فدراسیون گزارش داد و از اینکه دولت سازندگی، پیش‌قدم تثبیت فدراسیون و قانونی کردن آن بوده قدردانی کرد و خواستار حمایت بیشتر شد. من هم دربارۀ اهمیت ورزش و تأکید اسلام بر ورزش برای تأمین سعادت روحی و جسمی در دنیا و آخرت و ضرورت توسعه ورزش همگانی هماهنگ با ورزش‌های قهرمانی و توجه به ورزش خانم‌ها صحبت کردم.

آقایان [امیر] تهرانی و [علی] باقری، معاونان وزارت اطلاعات آمدند. آقای باقری، از عمکرد قوه قضائیه و به خصوص آقای [عباسعلی] علیزاده، رئیس دادگستری تهران، به خاطر اقدامات اخیر در مورد نوارسازان و مطبوعات و بازداشت‌ها انتقاد کرد که بدون هماهنگی با وزارت اطلاعات انجام می‌شود. برای تلاش جهت وفاق ملی و راهکارهای مؤثر، مشورت کرد و گزارشی از وضع آقای شیخ علی تهرانی، داد که پس از معالجه به زندان اعزام شده، ولی اعتصابش را ادامه می‌دهد؛ یک بار با خوردن مقدار زیادی قرص آرام‌بخش و یک‌بار با فروکردن میخ در سینه خود، اقدام به خودکشی‌ کرده است. گفت، شخصی به نام عباسی، از همفکرانش در خارج از ایران، با هماهنگی پسر، همسر و دخترانش، او را برای فشار بر آیت‌الله خامنه‌ای تحریک می‌کنند و می‌گویند، آقای هاشمی مخالف آزادی اوست؛ نظرش این است که اگر رهبری موافقت کنند، بهتر است آزاد شود.

عصر آقای علاءالدین بروجردی، نماینده بروجرد آمد. وضع مجلس را مناسب خواند و برای چگونگی متشکل‌کردن نیروهای ارزشی مشورت‌ کرد. گفتم، بر محور رفع مشکلات اقتصادی مردم و کشور متشکل شوند. محسن [مدیر دفترنشر معارف انقلاب]، در مورد نقشه مرکز تحقیقات دفتر نشر معارف انقلاب در شهرک تحقیقاتی‌ کاوش‌ کرج، توضیحاتی داد.

۲۱۶۲۲۰

منبع: khabaronline-1784985

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد