hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > اتحاد ۵۰ هزار نفری سرخابی‌ها و هجوم به AFC

اتحاد ۵۰ هزار نفری سرخابی‌ها و هجوم به AFC

تعداد کثیری از فوتبال‌دوستان ایرانی به صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) هجوم برده‌ و یک پیغام خاص را به اشتراک گذاشتند.


روز گذشته بود که فدراسیون فوتبال تایید کرد نامه‌ای از سوی AFC به دستش رسیده که در آن به سلب شدن امتیاز میزبانی از نمایندگان ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اشاره شده است. تصمیمی عجیب و ناعادلانه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا که بر خلاف روحیه فوتبال، رنگ و بوی کاملا سیاسی دارد. همین اتفاق باعث شد تا فوتبال‌دوستان ایرانی در صفحات مجازی واکنش فوق‌العاده و اعتراضی مثال‌زدنی را انجام دهند و زودتر از مسوولان فوتبال ایران برای گرفتن حق مسلم‌شان دست به کار شوند.
کاربران ایرانی حاضر در اینستاگرام با هجوم به صفحه رسمی AFC در این فضای خاص، حق طبیعی خود را مطالبه کردند و با درج کامنت و هشتگ زیر آخرین پست‌های موجود در صفحه AFC خشم خود را نشان دادند. نکته جالب توجه این است که این مطالبه در فضایی مودبانه و به دور از توهین صورت گرفته و در درجه دوم شاهد اتحاد هواداران استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو در این موضوع هستیم. اتفاقی که بسیار کم در این سال‌ها رخ داده است.
پست‌های اینستاگرام AFC معمولا کمتر از ۵۰۰ کامنت را به همراه دارد اما اگر به چند پست آخر دقت داشته باشید همگی با رشد چشمگیر مواجه شده‌اند و یکی از پست‌ها تا به اینجا حدود ۵۵ هزار کامنت داشته است که اکثرا با هشتگ ACLneediranfans# همراه شده‌اند. محتوای این هشتگ کاملا مشخص است. «AFC به هواداران ایرانی احتیاج دارد»؛ این را شواهد و قرائن می‌گویند.
مسابقاتی که هر ساله با نقص‌های فراوان به انجام می‌رسد ولی حمایت پرشور هواداران ایرانی باعث می‌شود تا ابعاد بسیار فراوانی در رسانه‌های خارجی داشته باشد و تنور این مسابقات را داغ‌تر کند. هر ساله مسابقاتی که یک پای آن نمایندگان ایرانی هستند به عنوان پرتماشاگرترین مسابقه فصل برگزیده می شود.
تنها چهار مسابقه سرخابی‌های پایتخت در سال ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان حدود ۱۶۰ هزار تماشاگر را به ورزشگاه کشاند. آن هم در شرایطی که هر کدام تنها ۲ بار حق میزبانی داشتند. میانگین حضور در هر مسابقه برای استقلال و پرسپولیس حدود ۴۰ هزار نفر بود اما میانگین حضور تماشاگران در کلیه مسابقات فصل قبل لیگ قهرمانان تنها ۱۴ هزار نفر بوده است.
حال باید دید کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال این اعتراض خودجوش و هماهنگ فوتبال‌دوستان ایرانی چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا از مواضع غیرعادلانه خود عقب نشینی می‌کند یا خیر.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد