hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ۹۹ درصد اراضی ملی استان سمنان تثبیت شد

۹۹ درصد اراضی ملی استان سمنان تثبیت شد

آرادان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از تثبیت ۹۹ درصد از اراضی ملی استان خبر داد و گفت: این کار به روند جلوگیری از سوء استفاده اراضی ملی و زمین خواری کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عبداللهی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه برنامه رفع تصرف اراضی روستاهای شهرستان آرادان و در جمع خبرنگاران از تثبیت ۹۹ درصد از اراضی ملی استان خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته تثبیت و صدور اسناد رسمی قریب به ۵۴ درصد از اراضی زراعی استان محقق شده است.

وی با بیان اینکه این کار به روند جلوگیری از سو استفاده اراضی ملی و زمین خواری کمک می‌کند، افزود: به مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک استان تأکید شد با ایجاد مشوق قانونی تثبیت و صدور اسناد اراضی زراعی روستاهای سراسر استان سمنان به صورت جدی نهایی کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان همچنین ادامه داد: دستگاه قضائی استان حفاظت و صیانت از محیط زیست، منابع طبیعی و انفال را به عنوان یکی از مأموریت‌های حقوق عامه در موضوع اراضی ملی، زراعی و منابع طبیعی پیگیری می‌کند.

عبدالهی با بیان اینکه شناسایی و نظارت بر اراضی و منابع طبیعی و اولویت بندی در دستور کار دستگاه قضائی شهرستان آرادان قرار گرفته و مشخص شد که برخی اراضی تصرف شده است، ابراز کرد: پس از انجام مراحل و تشریفات قانونی در نهایت رفع تصرف از اختیار مالکان غیر مجاز ۱۲ هزار متر مربع از اراضی زراعی و باغی روستای میرزاعلی آقایی از توابع حوزه قضائی آرادان اجرا شد.

وی در خاتمه از وجود و فعالیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی متشکل از نهادهای قضائی، اجرایی و انتظامی در استان سمنان خبر داد.

منبع: mehrnews-5825690

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد