hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رعایت نکات بهداشتی، مهمترین راه پیشگیری از آنفولانزا

رعایت نکات بهداشتی، مهمترین راه پیشگیری از آنفولانزا

رعایت نکردن نکات بهداشتی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آنفولانزا را افزایش دهد.
کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از یک هفته پیش موارد ابتلا به آنفولانزا در استان رو به افزایش است و البته این بار ویروس نوع B مشاهده شده که شدت کمتری نسبت به نوع موج اول که باعث مرگ تعداد‌ی در فارس شد، دارد.
حمید بختیاری افزود: شدت نوع B، به اند ازه H۱N۱، هم از نظر اپیدمی زایی و هم علایم بالینی و هم عوارضی که ممکن است بجا گذارد نیست.
او تصریح کرد: ویروس نوع B آنفولانزا به صورت محله‌ای، در مدرسه و یا تجمعات کوچک ممکن است گسترش یابد.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت: از مردم درخواست می شود موارد مربوط به پیشگیری از آنفولانزا را رعایت کنند و علاوه بر شست و شوی منظم دست ها، فاصله را با افراد مبتلا حفظ کنند.
بختیاری یاد آور شد: گروه‌های پر خطر باید دقت بیشتری داشته باشند چرا که عوارض ویروس نوع B برای افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند مانند نوع H۱N۱ باشد.
کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌ گفت: این ویروس در افراد پرخطر از جمله کودکان، سالمندان و زنان باردار می‌تواند باعث مشکلات تنفسی، بستری و حتی مرگ شود.
بختیاری ادامه داد: از اول مهر ماه تاکنون ۲ هزار و ۵۴۱ مورد مشکوک به آنفولانزا در استان بستری شده است، که نمونه گیری از ۵۱۸ نفر انجام گرفته و براساس بررسی‌ها ۲۳۳ نفر قطعا آنفلوآنزا داشتند.

بیشتر بخوانید: 
آنفلونزا کدام گروه‌ها را بیشتر تهدید می‌کند؟
چه کسانی بیشتر در معرض آنفولانزا هستند؟/ مهم ترین راهکار پیشگیری از آنفولانزا
الزامات تسریع در بهبود آنفولانزا چیست؟
نمکی : قیمت واقعی واکسن آنفولانزا زیر ۴۰ هزار تومان است
جهانپور : گزارش مواردی از آنفولانزای نوع B/ کشور در فاز همه گیری نیست

او اضافه کرد: ابتلای موارد‌ی از آنفولانزا نوع B از اواسط د‌ی ماه در استان مشاهده شده، به طوری که در ۲ هفته گذشته میزان ابتلا به این نوع، ۴۰ درصد افزایش داشته است.
بختیاری افزود: بدن درد، تب بالا، گلو درد و سرفه خشک علایم آنفولانزا از راه رسیده به فارس است و آنفلوآنزای نوع B که جدیدا در استان مشاهده شده تاکنون مرگ به دنبال نداشته است.
او گفت: با توجه به شدت کمتر آن نسبت به نوع شایع در موج اول، به افراد پر خطر نسبت به رعایت موارد پیشگیرانه و مراجعه به موقع در صورت مشاهده علایم تاکید می‌ شود.
کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت: رعایت فاصله با فرد مبتلا و استفاده از ماسک در صورت بروز آنفولانزا ضروری است و از مردم درخواست می شود با رعایت اصول بهداشتی زمینه کاهش این بیماری را در موج دوم که بهمن ماه به اوج خود می‌رسد، فراهم کنند.
بختیاری افزود: موج بعد‌ی این آنفولانزا هم فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده به ابتلای تعداد‌ی به این بیماری منجر می‌شود و که البته شدت آن کمتر از دو موج قبلی و از نوع H۳N۲ و یا B خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد