hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > بازسازی بناهای تاریخی ماسوله و قلعه رودخان با اعتبار ۵.۵ میلیاردی

بازسازی بناهای تاریخی ماسوله و قلعه رودخان با اعتبار ۵.۵ میلیاردی

رشت- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بازسازی بناهای تاریخی در ماسوله و قلعه رودخان با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی امروز شنبه در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: گیلان دارای توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری و تاریخی فراوانی است که این استان را به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل کرده است.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به اماکن و بناهای تاریخی، افزود: ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی گیلان در اولویت میراث فرهنگی قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بازسازی بناهای تاریخی در ماسوله و قلعه رودخان با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: برای بازسازی بناهای تاریخی ماسوله و قلعه رودخان ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

جهانی اضافه کرد: این بناها شامل مسجد تاریخی قنبرآباد ماسوله، برج و باروها و سازه‌های سربازان در قلعه رودخان است که نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

وی با اشاره به اهمیت بازسازی و نگهداری بناهای تاریخی، افزود: شهر تاریخی ماسوله بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد و شواهد کشف شده از قلعه رودخان قدمت این بنای تاریخی را به دوره سلجوقیان بر می‌گرداند هر چند شواهدی از زندگی در دوره‌های پیش از اسلام هم در این منطقه کشف شده است.

منبع: mehrnews-5824477

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد