hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > مسئله حجاب با بگیر و ببند حل نمی شود!

نماینده مجلس شورای اسلامی:

مسئله حجاب با بگیر و ببند حل نمی شود!

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید واقعیت‌ تلخ را بگوییم که امروز وضعیت اقتصادی مردم اصلا خوب نیست، وضعیت بخشی از مردم ضعیف است و دخل و خرج آن‌ها با هم نمی‌خواند و اساسا درآمدی ندارند، دولت باید برای این‌ها فکری کند .

رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده‌ی شهر کرمانشاه (صحنه / کنگاور / هرسین) گفت: ما نمی‌خواهیم خودمان را گول بزنیم و حرف‌هایی بزنیم که حرف دل مردم نیست. بنده نماینده مردم هستم و وکیل الدوله نیستم و مطابق کلام الله مجید سوگند یاد کرده ام که حرف مردم را به مسئولان منتقل کنم. امروز کشور ما در مولفه‌های نظامی، موشکی و صنعتی و... در دنیا و سیاست خارجی حرف برای گفتن دارد، ولی در سیاست داخلی یعنی انتخاب استانداران و اقتصاد در معیشت مردم ضعیف بوده و مردم ناراضی هستند. اگر بگوییم وضع مردم خوب است آن وقت در خلوت خود می‌گویند، چه نماینده‌ای، چرا حرف دل ما را نمی‌زند؟! رییس جمهور گفت، تورم نسبت به ماه قبل بهتر شده است. حال ما خوشحالیم که کمتر شده است، ولی مردم در سفره‌های خود این را احساس می‌کنند؟! حتما جواب منفی خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هروقت مردم احساس کردند وضعیت اقتصادی خوب است آن زمان ما خوشحالیم، ادامه داد: مجلس و دولت باید کمک کنند تا نارضایتی‌ها کاهش یابد. حق نداریم مردم را نا امید کنیم تا دشمنان خوشحال شوند و در زمین دشمن بازی کنیم. اما از سوی دیگر باید این واقعیت‌ تلخ را بگوییم که امروز وضعیت اقتصادی مردم اصلا خوب نیست؛ وضعیت بخشی از مردم خوب است و بخشی دیگر ضعیف هستند و دخل و خرج آن‌ها با هم نمی‌خواند و اساسا درآمدی ندارند. دولت باید برای این‌ها فکری کند و کالاهای اساسی را درصدی کاهش دهد.

وی ادامه داد: در بحث قیمت خودرو، در مدت زمانی قیمت‌ها به شدت بالا رفت و بعد افت کرد؛ قیمت ماشین کاهش پیدا می کند، اما در مقابل قیمت هواپیما بالا می‌رود یا قیمت برنج پایین می‌آید، اما گوشت افزایش پیدا می کند! مردم از این وضعیت ناراضی هستند؛ دولت نمی‌تواند و ما نمایندگان مجلس هم مقصر هستیم. کاری که باید موجب رضایت مردم و مقام معظم رهبری باشد را انجام نمی‌دهیم؛ ایراد کار کجاست؟ باید دولت، مجلس و کارشناسان و کسانی که کاربلد هستند با هم صحبت کنند.

رضایی در واکنش به اینکه مجلس تا امروز نشان داده بیشتر از معیشت مسأله حجاب و عفاف برای آن مهم بوده است، گفت: حجاب و عفاف و معیشت هرکدام در جای خود هستند؛ مقام معظم رهبری در سخنرانی فرمودند، امروز اقتصاد و فرهنگ دو مسأله مهم است. اقتصاد مربوط به معیشت مردم است، در بحث فرهنگ هم ما کشور اسلامی هستیم و تا جایی که ممکن است سخت گیری نکرده و با فرهنگ سازی حریم و حرمت خانواده‌ها محفوظ می‌شود. ما کشوری با اصالت و با تمدن هستیم و دشمن می‌خواهد با بی‌حرمتی‌ و هنجارشکنی‌، بدحجابی، بی‌حجابی و... به حریم خانواده آسیب وارد کند، اما من معتقدم با روش‌های قهری و با بگیر و ببند این مسأله درست نمی‌شود. مردم باید به دولت کمک کرده و همکاری و مشارکت کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در خصوص اینکه آیا بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور باعث اختلاف دولت مجلس شده است؟ تصریح کرد: خیر، دچار مشکل نمی‌شوند. معاون سیاسی بخشنامه‌ای را به فرمانداران صادر کرده بود که با نمایندگان همراهی نکنند که این حرف اساسا غلط است. در دولت‌های قبل نیز این چنین بود که یک ماه قبل از انتخابات نه به صورت کتبی بلکه شفاهی دولت اعلام می‌کرد که برای سایر کاندیدا شائبه‌ای ایجاد نشود، اما در یک عمل ناشیانه یک سال تا انتخابات به صورت کتبی و محرمانه بخشنامه‌ای صادر می‌کنند. البته این حرکت باعث اختلاف نخواهد شد. وزیر کشور باید به نظر مجلس احترام بگذارد و در همراهی با مجلس و مردم معاون سیاسی را برکنار کند که کار ادامه پیدا کند و به قول خود عمل کند و اینکه صرفا بگویند، ما اشتباه کردیم کافی نیست، بلکه کسی که باعث شکاف و ناراحتی شده است باید برکنار شود.

۲۱۶۲۲۰

منبع: khabaronline-1784127

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد