hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تنظیم سند ائتلافی احیای جزیره آشوراده

تنظیم سند ائتلافی احیای جزیره آشوراده

در جلسه کارشناسی بررسی آخرین وضعیت طرح احیای جزیره آشوراده، در حضور مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست، سند ائتلافی احیای این جزیره آشوراده تنظیم شد.

این سند با هدف اجرای طرح طبیعت‌گردی، احیا و بازسازی روستا، استفاده از ظرفیت آبزی پروری توسط شیلات، استفاده از ظرفیت اردوگاه دانش آموزی و دسترسی به جزیره، تنظیم شده است.تنظیم سند ائتلافی احیای جزیره آشوراده

بر این اساس هر دستگاه موظف است ماموریت‌های محوله در راستای اجرای طرح طبیعت‌گردی، احیا و بازسازی روستا، استفاده از ظرفیت آبزی پروری توسط شیلات، استفاده از ظرفیت اردوگاه دانش آموزی و دسترسی به جزیره را بر اساس مجوز‌های صادر شده پیگیری و اجرا کند.

بر اساس این سند، هر دستگاه وظایف محوله را باید با تاکید بر معیشت پایدار، طبیعت‌گری و آبزی‌پروری اجرایی نماید.

استاندار گلستان در این جلسه گفت: همه اقدامات باید با توجه به مباحث زیست‌محیطی، مجوز‌های صادر شده و قوانین و مقررات موجود باشد.

دکتر علی‌محمد زنگانه تصریح کرد: بهره‌برداری پایدار جوامع محلی با رویکرد طبیعت‌گری و آبزی‌پروری از احیای جزیره آشوراده باید برجسته دیده شده و در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: هر دستگاه تکلیف دارد اقدامات را به صورت گام به گام پیگیری و گزارش مرحله به مرحله آن را ارائه دهد.

در این جلسه مصوب شد نهاد‌های نظارتی و بازرسی به صورت مداوم و مرحله به مرحله اقدامات نظارتی را در دستور کار داشته باشند.

احیای جزیره آشوراده به عنوان یکی از پروژه‌های ارزشمند و با قابلیت رشد گردشگری و سرمایه‌گذاری در استان گلستان یکی از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به گلستان بوده است.

در دیدار استاندار گلستان با رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز مقرر شد ممنوعیت اجرای طرح‌ها با محوریت توسعه گردشگری در اراضی جنوب گرگان مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.تنظیم سند ائتلافی احیای جزیره آشوراده

در راستای بازنگری اجرای طرح هادی روستایی با هدف توسعه طرح‌های گردشگری در روستا هم مقرر شد که نقشه‌های مربوطه توسط امور اراضی استان گلستان، اداره‌کل امور روستایی، اداره‌کل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی تهیه و پیگیری موضوع در دستور کار قرار گیرد.

همچنین در این جلسه یکی دیگر از مصوبات مهم، معافیت برخی طرح‌های خاص همانند بیمارستان‌ها، مساجد و اماکن مذهبی بین راهی و عیدگاه‌ها از پرداخت عوارض بوده که این امر توسط امور اراضی پیگیری و برای اخذ مجوز‌ها در دستور کار قرار گیرد.

مقرر شد تعیین تکلیف اراضی مستحدث ساحلی هرچه سریعتر در دستور کار کارگروه رفع تداخلات قرار گرفته و نتیجه با اولویت اعلام شود.

در عین حال در راستای مقابله با تغییرات کاربری اراضی کشاورزی نیز مصوب شد تجهیزات تصویربرداری هوایی در اختیار امور اراضی استان گلستان قرار گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد