hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > ۶۲ تیم دامپزشکی سیستان و بلوچستان بر کشتار دام در عید قربان نظارت می‌کنند

۶۲ تیم دامپزشکی سیستان و بلوچستان بر کشتار دام در عید قربان نظارت می‌کنند

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از فعالیت ۶۲ تیم نظارتی و بازرسی دامپزشکی این استان بر کشتار دام در عید قربان خبر در این استان خبر داد.

به گزارش رویداد ایران غلامرضا سرگزی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: دستیابی به امنیت غذایی با کاهش عوامل خطر ساز ناشی از بیماری‌های واگیر دامی و مشترک، بهبود شاخص های بهداشتی جامعه از طریق مداخله و حضور موثر در نظام سلامت با کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام از ماموریت‌های اصلی دامپزشکی است.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن عید سعید قربان در فصل گرما و زمانی که بیشترین احتمال برای شیوع و انتشار بیماری‌ها به ویژه تب کریمه کنگو وجو دارد، نیازمند دقت بیشتری در رعایت نکات و موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دامپزشکی استان با تشکیل و ساماندهی ۲۶ تیم ثابت و ۳۶تیم سیار نظارت بهداشتی و شرعی متشکل از ۳۱دکتر دامپزشک، ۶۷ بازرس بهداشت گوشت و ۱۵ ناظر شرعی آماده ارائه خدمات شرعی و بهداشتی در خصوص سوالات و مشکلات مردم در تهیه، ذبح و اطمینان از سلامت گوشت قربانی در عید سعید قربان هستند.

وی اظهارکرد: مردم می‌توانند با مراجعه به این تیم‌ها و یا از طریق مراجعه حضوری به ادارات دامپزشکی و همچنین تماس با سامانه ۱۵۱۲ سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد