hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > طوفان با سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

طوفان با سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت: باد شدیدی با سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید.

به گزارش رویداد ایران :علی ملاشاهی اظهار داشت: وزش باد شدید تا بیشینه 97 کیلومتر بر ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به 350 متر کاهش داد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در شهرستان زهک ببیشینه‌ سرعت باد به 65 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی تا 400 متر کاهش یافت

وی با اشاره به اینکه طوفان در شمال استان امروز و فردا همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سه‌شنبه از شدت طوفان کاسته می‌شود و در مناطق جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان از امروز تا سه‌شنبه شرایط برای سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در حد هشدار سطح نارنجی فراهم است.

ملاشاهی گفت: برای شمال استان توصیه می‌شود در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود و از تردد غیرضروری در فضای باز به ویژه بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کنند.

وی افزود: در جنوب استان نیز توصیه می‌شود در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط شود و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

مجید محبی مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به شدت گرفتن طوفان و ریزگرد در منطقه سیستان در روزهای اخیر، اظهار داشت: در پی وقوع طوفان طی چهار روز اخیر 330 نفر از مردم پنج شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به دلیل مشکلات چشمی و تنفسی راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند که از این تعداد 273 نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده‌اند و باقی افراد بستری شده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد