hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > حدود 600 برنامه در هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی عمومی و تخصصی در سطح استان برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

حدود 600 برنامه در هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی عمومی و تخصصی در سطح استان برگزار می شود

حجت الاسلام گرزین از برگزاری ۶۰۰ برنامه عمومی و تخصصی همزمان با هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در استان گلستان خبر داد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در نشست خبری سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: همزمان با هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی حدود 600 برنامه عمومی و تخصصی در سطح استان برگزار می شود که از این تعداد 60 برنامه شاخص هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: برگزاری برنامه 10 شب 10 مسجد در هر شهرستان به منظور تبیین اهمیت تبلیغ یکی از برنامه های این هفته است.

وی، برگزاری نشست های نخبگانی با حضور اندیشمندان، نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه، هم اندیشی با دستگاه های فرهنگی، تجلیل از معمرین و مبلغین پیشکسوت، سرکشی از خانواده شهدای روحانی، تجدید بیعت با امام و شهدا، نشست های هم اندیشی با نسل جوان و نوجوان و افتتاح مرکز رسانه را از دیگر برنامه های مهم هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در استان برشمرد.

حجت الاسلام گرزین با اشاره به وجود 2 هزار مبلغ دینی در استان، گفت: از این تعداد یک هزار مبلغ در گلستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد تا پایان سال گذشته 200 مبلغ به صورت مشخص و مستقیم با سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان روحانی مستقر جریان فرهنگی و تبلیغی همکاری داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارداشت: در حال حاضر طرح استقرار به حوزه علمیه و طرح هجرت واگذار شده تا به عنوان متولیان برنامه های مبلغان را پیگیری کنند.

وی در خصوص عدم استفاده از برخی از این مبلغان در مناسبت ها، گفت: برخی از مبلغان به دلیل اشتغال و عدم روحیه سخنوری و کهولت سن روحیه سخنرانی ندارند و به همین دلیل از مبلغان اعزامی استفاده می شود.

حجت الاسلام گرزین ادامه داد: حدود 5 نشست تخصصی نیز برای مبلغات و مبلغین دینی طی دو هفته باقیمانده محرم با حضور مسئولان ملی و چهره های شاخص کشور برگزار می شود تا روحانیون با نیازهای حال جامعه بیشتر آشنا شوند و نسبت به تبلیغ در محرم و صفر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نیمی از مبلغین ما خانم هستند، گفت: در دهه اول ماه محرم یک هزار مبلغ به مساجد استان اعزام می شوند که از داخل و خارج استان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به وجود 2 هزار و 500 هیئت مذهبی در استان، افزود: از این تعداد 400 هیئت دائما فعال و 40 هیئت شاخص هستند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد