hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > جشن ازدواج چهل زوج فرهنگی استان گلستان

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)

جشن ازدواج چهل زوج فرهنگی استان گلستان

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، جشن ازدواج چهل زوج فرهنگی استان گلستان برگزار شد.

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) جشن ازدواج تعدادی از زوج های فرهنگی استان با حضور حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه شهر گرگان، سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات كانون طه شهرستان گرگان برگزار شد.

سیدرضا نظری مدیر كل آموزش و پرورش استان ضمن تبریك و خوش آمد به زوج‌های جوان و مدعوین و آرزوی سعادت و نیك‌بختی برای همه جوانان این مراسم اظهار داشت: ازدواج آسان ازدواجی است كه پایه های آن بر ساده زیستی و دوری از تجملات بنا شده است و این خود به تنهایی مسئولیت بسیار بزرگی است كه هر فردی می بایست با درك صحیح و فهم درست از این پیوند مقدس آسمانی این مهم را بپذیرد.

آیت الله سید كاظم نورمفیدی در جشن ازدواج زوج های فرهنگی استان گفت: مجالس ازدواج، محبوب ترین و پسندیده ترین كاری است كه خدای متعال به آن عنایت دارد، ازدواج سنتی است طبیعی و عالم بر مبنای زوجیت تشكیل شده؛ در آیات شریفه قرآن حتی گیاهان و حیوانات زوج هستند و تنها بودن بر خلاف سنت الهی است.

وی افزود: این سنت، از آیات الهیه شمرده شده و نشان دهنده این است كه عالم نظم و قراری مشخص دارد و اشاره به این دارد كه برای شما، زوج آفریدیم.

امام جمعه گرگان با بیان اینكه فلسفه ازدواج از نظر خدای متعال برای رسیدن به آرامش است گفت: انتخاب همسر كاری بسیار مهم است و درخور توجه است، جوامعی كه به تنها زیستن عادت كرده اند مشكلاتی برایشان ایجاد می شود كه بر خلاف سنت الهی است بنابراین، خداوند ازدواج را برای به دست آوردن آرامش انسان ها قرار داد

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: خدای متعال ستون و چارچوب خانواده را بر ازدواج و مودت و عشق و محبت  قرار داده است یعنی اساس خانواده بر مودت و دوست داشتن است و اگر مودت و محبت نباشد، خانواده به شكل واقعی خود شكل نمی گیرد، از آن مهم تر، رحمت است كه در آیات الهی به آن اشاره شده و به این معنی است كه حتی اگر دو نفر با هم بسیار منطبق، همسو، صمیمی و معتمد باشند و مشكلی در زندگی پیش می آید باید با مودت و مهربانی برطرف كرد، در واقع با مهربانی و محبت نقص ها رفع می گردد.

حضرت رسول اکرم (ص) كه می فرماید: من بهترین كس نسبت به اهل و عیالم هستم و بهترین شما كسی است كه بتواند نسبت به خانواده و عیال خود، بهترین باشد؛ در واقع در خانواده‌ای كه محبت و مودت باشد، به فرزندان شخصیت داده شده و آنها در بهترین شكل خود، پرورش می یابند و از دامن زنان و مردان خوب، مدیران باشخصیت و با هویت ملی و دینی، برای آینده پرورش می یابد چرا كه تمام نگاه و روشهای خانواده روی فرزندان تاثیر می گذارد.

منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا ضمن تبریك پیوند آسمانی زوج های فرهنگی استان گفت: انتخاب در زندگی معمولا كار سختی است انتخاب دوست، محل تحصیل و زندگی و شغل همه مهم است اما انتخاب همسر بسیار حایز اهمیت است كه پس از انتخاب نكته مهم، شناخت حقیقت طرف مقابل است

وی افزود: بدون شناخت، حتی بهترین انتخاب هم با مشكل مواجه می شود و بدون شناخت مناسب توقعات ما، از هم، به درستی تنظیم نخواهد شد.

منتظری همدلی و مودت را نتیجه مهرورزی و ابراز محبت در خانواده عنوان کرد و افزود: احترام گذاشتن به همدیگر و صبوری در برابر مشكلات و ناملایمات زندگی منجر به سعادت خانواده ها می گردد.

گفتنی است در این جشن به یاد ماندنی که به همت امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش گلستان برگزار شد، از چهل زوج فرهنگی استان گلستان که در سال ۱۴۰۱ به عقد یکدیگر در آمده بودند تجلیل به عمل آمد. همچنین در این مراسم خطبه عقد یکی از زوج های جوان توسط حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده محترم ولی فقیه در استان قرائت شد.

اجرای گروه سرود دانش آموزی آوای رضوان، اجرای موسیقی توسط آرشام مافندابی ستاره خوانندگی نوجوان استان، استندآپ کمدین علی قریب، ارجای گروه دف و رقص و آواز محلی و سنتی از دیگر برنامه های این مراسم بود.  

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد