hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > جهانپور : گزارش مواردی از آنفولانزای نوع B/ کشور در فاز همه گیری نیست

جهانپور : گزارش مواردی از آنفولانزای نوع B/ کشور در فاز همه گیری نیست

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنفولانزای این بار نو B بوده و به یک پیک یا حتی در حد همه گیری فصلی نیز ممکن است بروز داشته باشد.
کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه روند بروز و ظهور ویروس آنفولانزا به صورت مستمر در وزارت بهداشت رصد می‌شود، گفت: آنفولانزای این بار نو B بوده و به یک پیک یا حتی در حد همه گیری فصلی نیز ممکن است بروز داشته باشد.

جهانپور با تاکید بر اینکه کشور اکنون در فاز همه گیری آنفولانزا نیست، افزود: برای جلوگیری از اپیدمی در این حوزه هشدار‌های لازم داده شده است.

وی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی جهت پایین آوردن احتمال و امکان انتقال و همچنین ریسک ابتلا لازم است، تصریح کرد: نهایتا ممکن است ما یک فاز یا پیک ابتلا به آنفولانزا از نوع B را تجربه کنیم حتی اگر وسیع‌تر شود در حد همه گیری فصلی نیز باشد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه روند آتی ابتلا یا همه گیری آنفولانزا قابل پیش بینی نیست، گفت: افراد باید آموزش لازم را ببینند و توجه بیشتری در رعایت نکات بهداشت فردی داشته باشد تا از ابتلا و انتقال آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آنفولانزا نوع A و B در تمام طول سال در کشور دیده می‌شود، تصریح کرد: در اپیدمی آنفولانزا در ماه قبل علاوه بر نوع A نوع B نیز دیده شده بود.

جهانپور با تاکید بر اینکه طبق بررسی‌های انجام شده و ثبت اطلاعات جدید غلبه آنفولانزای نوع B دیده می‌شود، گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت با ارایه هشدار‌های لازم سعی دارد از همه گیری این ویروس جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: اگر همکاری مردم وجود داشته باشد با رعایت نکات بهداشتی همه گیری نوع B را شاهد نخواهیم بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: طبق بررسی‌های انجام شده آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به آنفولانزا از آغاز مهرماه تا کنون ۱۱۰ نفر بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد