hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > فیلم نگهبان شب رضا میرکریمی؛ بیوگرافی بازیگران، داستان و نقد

فیلم نگهبان شب رضا میرکریمی؛ بیوگرافی بازیگران، داستان و نقد

فیلم سینمایی نگهبان شب رضا میرکریمی از 17 خرداد اکران شد. معرفی فیلم، بیوگرافی بازیگران، خلاصه داستان، نقد فیلم را به همراه عکس و تیزر برایتان آورده ایم:

فیلم نگهبان شب به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی و نویسندگی رضا میرکریمی و محمد داوودی در ژانر درام محصول سال 1400 است که ستارگانی چون محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، ویشکا آسایش، کیومرث پوراحمد و...به ایفای نقش پرداختند.

فیلم سینمایی نگهبان شب رضا میرکریمی از روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در سینماهای سراسر کشور اکران شد اما بیش از آندر چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت ۹ سیمرغ بلورین شد و توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

اگر به دنبال اطلاعاتی از فیلم نگهبان شب،داستان فیلم نگهبان شب، تیزر فیلم نگهبان شب، دانلود فیلم نگهبان شب هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید:


پوستر فیلم نگهبان شب
پوستر فیلم نگهبان شب


مشخصات فیلم سینمایی نگهبان شب

نام فیلم نگهبان شب
کارگردان رضا میرکریمی
محصول کشور ایران
زبان فارسی
زمان فیلم 118 دقیقه
ژانر درام
شرکت تولیدکننده -
توزیع کننده بانو فیلم
رده سنی برای بالای 13 سال
سال ساخت 1400
تاریخ اکران ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

داستان فیلم نگهبان شب

داستان فیلم نگهبان شب درباره کارگری روستایی به نام رسول است که برای امرار معاش چاره‌ای جز کنار خیابان ایستادن و یافتن کار روزمزدی در خیابان‌های شهر ندارد.

در یک روستای کوچک واقع در منطقه‌ای دور افتاده، یک پیرمرد و یک جوان به نام دختر عمویشان تلاش می‌کنند تا مشکلات و سختی‌های زندگی را پشت سر بگذارند. پیرمرد سؤالی در مورد عدم ازدواج جوان از دختر عمویش مطرح می‌کند و او جواب می‌دهد که به خاطر توصیه خانواده، آب نگرفته است و سهمش از زمین پدری در اسم خانواده است. اما پیرمرد سرخورده می‌شود و می‌گوید که آب ندارد و نباید برای توصیه خانواده خودش را قربانی کند.

اکران فیلم نگهبان شب

اکران فیلم نگهبان شب از روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در سینماهای سراسر کشور آغاز شد.

تورج الوند و لاله مرزبان در فیلم نگهبان شب
تورج الوند و لاله مرزبان در فیلم نگهبان شب

بازیگران فیلم نگهبان شب

  • محسن کیایی در نقش بهنام
  • تورج الوند در نقش رسول
  • لاله مرزبان در نقش نصیبه
  • علی اکبر اصانلو
  • صفورا خوش طینت
  • فهیمه هرمزی
  • زهرا اسلامی
  • پرهام غلاملو
  • محمدصادق ملک
  • علی غابشی
  • مهراد اکبرآبادی
  • ایمان سلگی
  • نوید بانی
  • ویشکا آسایش
  • کیومرث پوراحمد

بیوگرافی بازیگران فیلم نگهبان شب

در ادامه بیوگرافی بازیگران فیلم نگهبان شب را به طور خلاصه برایتان آورده ایم:

بیوگرافی محسن کیایی بازیگر نقش بهنام در فیلم نگهبان شب

  • تاریخ تولد: 6 شهریور 1360
  • تحصیلات: کارشناس رشته‎ بازیگری
  • شروع: 1388
  • شهرت: سریال پرده نشین
  • ازدواج: متاهل یک دختر به نام رز
محسن کیایی به همراه دخترش رز
محسن کیایی

بیوگرافی تورج الوند بازیگر نقش رسول در فیلم نگهبان شب

  • تاریخ تولد: ۲ تیرماه اوایل دهه هفتاد
  • تحصیلات:-
  • شروع: 1391
  • شهرت: فیلم نگهبان شب
  • ازدواج: مجرد
تورج الوند در چهلیمن جشنواره فیلم فجر
تورج الوند

بیوگرافی لاله مرزبان بازیگر نقش نصیبه فیلم نگهبان شب

  • تاریخ تولد: ۲۹ دی ۱۳۷۲
  • تحصیلات: لیسانس رشته حسابداری
  • شروع: 1389
  • شهرت: -
  • ازدواج: مجرد
لاله مرزبان
لاله مرزبان

بیوگرافی علی اکبر اصانلو بازیگر فیلم نگهبان شب

  • تاریخ تولد: 1327
  • ازدواج: متاهل و 3 فرزند
علی اکبر اصانلو

علی اکبر اصانلو

بیوگرافی صفورا خوش طینت بازیگر فیلم نگهبان شب

  • تحصیلات: رشته تحصیلی ادبیات نمایشی
  • شروع: 1400
صفورا خوش طینت در چهلیمن جشنواره فیلم فجر
صفورا خوش طینت

عوامل فیلم نگهبان شب

کارگردان رضا میرکریمی
تهیه‌کننده رضا میرکریمی
فیلمنامه‌نویس رضا میرکریمی و محمد داوودی
فیلم‌بردار مرتضی هدایی
تدوین‌گر رضا میرکریمی
طراحی لباس زهرا صمدی
طراحی و ترکیب صدا امیرحسین قاسمی
طراح صحنه سعید حسنلو
مجری طرح و مدیر تولید محمدصادق میرکریمی
برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان محمد عسگری
طراح چهره‌پردازی محمود دهقانی
صدابردار سعید بجنوردی
منشی صحنه محمود نجفی
مدیر تبلیغات میثم میرزائی، آریان امیرخان
مدیر تدارکات محمد مجتهدی
عکاس حافظ احمدی
فیلم‌بردار پشت‌صحنه فاطمه تقوی
جلوه‌های ویژه رایانه‌ای محمد برادران

تورج الوند در فیلم نگهبان شب
تورج الوند در فیلم نگهبان شب

دانلود فیلم نگهبان شب

دانلود فیلم نگهبان شب، هنوز امکان پذیر نیست زیرا به تازگی در سینماهای کشور اکران شده است و دانلود قانونی فیلم نگهبان شب یا دانلود رایگان فیلم نگهبان شب بعد از پخش آن در شبکه نمایش خانگی امکان پذیر است.

حواشی فیلم نگهبان شب

  • درحالی‌که قرار بود نوید محمدزاده ایفاگر نقش اصلی فیلم «نگهبان شب» باشد، به علت حضور او در فیلم «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی، منتفی شد.
  • رضا میرکریمی پس از دریافت پروانه ساخت فیلم «نگهبان شب» به کرونا مبتلا شد و ازاین‌رو پیش‌تولید و فیلم‌برداری این فیلم به تعویق افتاد.
  • فیلم نگهبان شب یازدهمین تجربه کارگردانی رضا میرکریمی در سینمای ایران است.
  • از نکات قابل توجه در مورد فیلم سینمایی نگهبان شب رضا میرکریمی می توان به تکراری نبودن بازیگران، فیلمنامه و روند داستانی اشاره کرد.
  • فیلم های رضا میرکریمی همگی در ژانر درام یا ملودارم است.

جوایز و افتخارات فیلم نگهبان شب

جایزه رده نامزد نتیجه
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بهترین طراحی لباس زهرا صمدی نامزدشده
بهترین صداگذاری امیرحسین قاسمی نامزدشده
بهترین نقش مکمل مرد علی‌اکبر اُصانلو دیپلم افتخار
بهترین نقش مکمل زن صفورا خوش‌طینت نامزدشده
بهترین نقش اول مرد تورج الوند نامزدشده
بهترین نقش اول زن لاله مرزبان نامزدشده
بهترین فیلمنامه رضا میرکریمی، محمد داوودی نامزدشده
بهترین کارگردانی رضا میرکریمی برنده
بهترین فیلم نامزدشده


تیزر فیلم نگهبان شب


نقد و بررسی فیلم نگهبان شب

حمیدرضا کاظمی پور
«یک کارگر ساختمانی ساده در یک مجتمع مسکونی نیمه‌ساز نگهبان شب می‌شود که در خلال آن روایت عاشقانه‌ای هم شکل می‌گیرد و کلاه برداری در پرونده مجتمع مسکونی هم از دیگر خرده روایت‌های جدیدترین اثر رضا میرکریمی است. قصه پیچیده نیست و گره خاصی هم ندارد. قرار هم نیست مخاطب را غافل‌گیر کند یا رگ گردنی در فیلم ورم کند؛ اما فیلم نسبتا سرحال است و ایستا نیست. اصلی‌ترین نقطه عطف در فیلم نگهبان شب بی‌شک زیست درست و انسانی کاراکتر‌های فیلم در قصه‌ای است که روایت آن را برعهده دارند. نگهبان شب قطعا برگ برنده‌اش شخصیت‌پردازی اثر است، چیزی که به‌شدت فقدان آن در فیلمنامه‌نویسی سینمای ایران احساس می‌شود. کاراکتر‌ها تک بعدی و تک رنگ نیستند و لایه لایه شکل می‌گیرند و انسجام می‌بخشند.
کاراکتر دایی با بازی علی اکبر اصانلو به‌شدت تاثیرگذار است. همه چیزش به همان صمیمیتی است که در نقش طراحی شده است، بی هیچ هیاهو و شلنگ و تخته کاراکتر را بلعیده است. تورج الوند به تمام معنا یک نگهبان ساده شب و با صفای روستایی از آب درآمده است و لاله مرزبان با تسلط کامل بر معلولیت جسمی خود در نقش نشان داده است که می‌توان به او اعتماد کرد. هویت اصلی در نگهبان شب کاراکتر‌های آن هستند و این جذابیت آنهاست که مخاطب را همراه می‌سازد، وگرنه قصه آن چیزی نیست که موقعیت خاصی را خلق کند. میرکریمی در نگهبان شب نشان داده است که هنوز مفاهیم انسانی در آثارش حرف اول را می‌زند و دنبال به رخ کشیدن تصویر یا نما‌های عجیب و غریب نیست.»
علی بحرینی
«نگهبان شب فیلم مهمی است که احتمالا در اختتامیه جشنواره تحویل گرفته خواهد شد. مهم‌ترین بازیگران نگهبان شب مشهورترین بازیگران این فیلم نیستند. بار اصلی فیلم روی دوش تورج الوند و لاله مرزبان است و بدون شک هر دوی آن‌ها به‌خوبی از عهده کارشان برآمده‌اند. میرکریمی بار‌ها ثابت کرده است که در معرفی ستارگان نوظهور فیلم‌هایش کوتاهی نمی‌کند.»
مجید اسلامی
«فیلم میرکریمی عملا شبیه هیچ فیلمی نیست، نه فیلم‌های موسوم به واقع‌گرای اجتماعی و نه فیلم‌های قبلی خودش. یک جور عزم راسخ در شکل‌گیری این فیلم دیده می‌شود که در انتخاب بازیگرانش نمایان است، مانند شخصیت اصلی که معصومیتی شگفت‌انگیز دارد و دختر که کاملا مثل نابازیگرهاست و البته پیرمرد. در استراتژی فیلم که نمی‌خواهد زیادی دراماتیک باشد و نمی‌خواهد مثل خیلی‌ها با فقر کاسبی کند، از تغزلی شدن در دل واقع‌گرایی نمی‌ترسد و تا می‌تواند بر جزئیات متمرکز می‌شود. این اوج مهارت و پختگی میرکریمی در مواجهه با موضوع‌های بسیار معمولی و مقابل دید است و چه خوب که از تجربه کردن ابایی ندارد. از فیلم‌های پیشینش می‌آموزد؛ ولی خودش را تکرار نمی‌کند. ترکیب عجیبی از صمیمیت «کودک و سرباز»، جسارت «به همین سادگی» و تغزل «یه حبه قند».»
پیام خدابنده لو
«فیلم تصویری است از فقر و اختلاف طبقاتی بدون آن‌که بخواهد غم را توی چشم مخاطب کند و بدون آنکه علیه اختلاف طبقاتی شعار بدهد. بدون آنکه بخواهد فقر را تلطیف کند و زیبا جلوه بدهد و بدون آنکه درباره احتمال تغییر امید واهی بدهد. میرکریمی این بار سکانس‌های شلوغ‌تری را اجرا کرده و خصوصا در انتخاب تیم بازیگری چالش مهمی داشته است. تورج الوند و لاله مرزبان در عین ایجاد همدلی در مخاطب به لحاظ میزان حرف زدن همدیگر را تکمیل می‌کنند و رابطه‌شان بسیار جذاب است. کیایی، اصانلو، آسایش و... همه خوب هستند. فیلم کنایه‌ها و ارجاعات سیاسی هم کم ندارد؛ اما نکته اصلی جزئیات زیاد در لحظات گذراست که اتمسفر خاص فیلم را رقم می‌زند.»
آریا قریشی
«میرکریمی سعی کرده است تا همه کاراکتر‌ها را با در نظر گرفتن جزئیاتی دقیق پرورش بدهد و آن‌ها را از حالت تیپیک خارج کند. ما قرار نیست شخصیت‌ها را صرفا براساس شغل یا ثروتشان طبقه‌بندی کنیم؛ بلکه آن‌ها را مستقیم و باتوجه به کشش‌های‌شان در طول فیلم می‌شناسیم. با این میزان دقت در جزئیات میرکریمی نشان می‌دهد که از نماد گرایی‌های سطحی و معمول در سینمای دهه ۹۰ ایران دل خوشی ندارد و سعی می‌کند از این حد فراتر برود؛ بنابراین ما با شخصیت‌هایی رو به رو هستیم که می‌توانیم در لحظاتی به آن‌ها نزدیک شویم و ابعاد مختلفی از درونیات آن‌ها را درک کنیم.»
محمدرضا چاووشی

« قصه نگهبان شب بیش از حد دم دستی و ملال‌آور است و برای میرکریمی یک پس‌رفت محسوس به حساب می‌آید. تصویری که میرکریمی از یک جوان شهرستانیِ ساده، پاک و بی‌آلایش و البته احمق به نمایش می‌گذارد شاید یک یا دو دهه قبل بیشتر جواب می‌داد و باورپذیر بود تا امروز. اگر نبود، همان لحظات معدود کمیک و عاشقانه، دیگر چیزی از اثر باقی نمی‌ماند که بتوان از آن دفاع کرد. مشکل اصلی نگهبان شب، فیلمنامه آن است. فیلمنامه‌ای که ساده‌انگارانه برای مخاطب نوشته شده است درست مثل رفتارهای رسول در فیلم. شاید بهتر بود میرکریمی این فیلمنامه را تبدیل به یک رمان می‌کرد و نه فیلم. اما از هرچه بگذریم بازی‌های بازیگران از نقاط قوت این فیلم است. دلنشین و اندازه و همین باعث می‌شود ارتباط مخاطب با فیلم قطع نشود. بازی گرفتن خوب از بازیگران، یکی از ویژگی‌های مهم میرکریمی است که در این اثرش هم تکرار شده است. »


عکس از فیلم نگهبان شب

محسن کیایی در فیلم نگهبان شب
محسن کیایی در فیلم نگهبان شب
تورج الوند بازیگر نقش رسول در فیلم نگهبان شب
تورج الوند بازیگر نقش رسول در فیلم نگهبان شب
لاله مرزبان بازیگر نقش نصیبه در فیلم نگهبان شب
لاله مرزبان بازیگر نقش نصیبه در فیلم نگهبان شب
فیلم نگهبان شب
بازیگران فیلم نگهبان شب
فیلم نگهبان شب
لاله مرزبان و تورج الوند در فیلم سینمایی نگهبان شب

فوتوکال فیلم نگهبان شب

فوتوکال فیلم سینمایی نگهبان شب
فوتوکال فیلم سینمایی نگهبان شب


لاله مرزبان در فوتوکال فیلم نگهبان شب
لاله مرزبان در فوتوکال فیلم نگهبان شب


محسن کیایی در فوتوکال فیلم نگهبان شب
محسن کیایی در فوتوکال فیلم نگهبان شب
صفورا خوش طینت در فوتوکال فیلم نگهبان شب
صفورا خوش طینت در فوتوکال فیلم نگهبان شب
تورج الوند در نشت خبری فیلم نگهبان شب
تورج الوند در نشت خبری فیلم نگهبان شب


پرسش های متداول

بازیگران فیلم نگهبان شب چه کسانی هستند؟
بازیگران فیلم نگهبان شب عبارتند از: تورج الوند در نقش رسول، لاله مرزبان در نقش نصیبه،محسن کیایی در نقش بهنام،علی اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت و...
کارگردان فیلم نگهبان شب کیست؟
رضا میرکریمی
خلاصه داستان فیلم نگهبان شب چیست؟
خلاصه داستان فیلم نگهبان شب درباره کارگری روستایی به نام رسول است که برای امرار معاش چاره‌ای جز کنار خیابان ایستادن و یافتن کار روزمزدی در خیابان‌های شهر ندارد.
فیلم نگهبان شب رضا میرکریمی در چه ژانری است؟
این فیلم در ژانر درام ساخته شده است.
فیلم نگهبان شب رضا میرکریمی مناسب چه سنی است؟
فیلم نگهبان شب مناسب افراد بالای 13 سال است.


سخن آخر

فیلم سینمایی نگهبان شب ایرانی به کارگردانی رضا میرکریمی و بازی ستارگانی چون تورج الوند، لاله مرزبان، محسن کیایی، علی اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت در روز 17 خرداد 1402 سینماهای کشور اکران شد. در مطالب پربازدید دیگری به معرفی فیلم شهر هرت کریم امینی با بازی پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی و سریال بازنده؛ زمان پخش، داستان و بیوگرافی بازیگران با دانلود پرداخته ایم که در صورت تمایل می توانید آنها را مطالعه کنید. اگر شما اطللاعات دقیق تری از فیلم نگهبان شب در اختیار دارید و یا آن را تماشا کرده اید؛ می توانید نظر خود را درباره این فیلم با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران مشترک شوید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد