hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > برگزاری نخستین جشنواره «فیلم گوهرشاد» به میزبانی گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد؛

برگزاری نخستین جشنواره «فیلم گوهرشاد» به میزبانی گلستان

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری نخستین جشنواره «فیلم گوهرشاد» به میزبانی این استان خبر داد.

محمد رعیت در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نخستین جشنواره فیلم گوهر شاد به میزبانی گلستان خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوعات حوزه زن و خانواده، نقش زنان در جامعه در قالب سینمایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم گوهرشاد از ۱۶ تا ۲۳ تیرماه در پردیس سینمایی عصر جدید اجرایی می‌شود، افزود: این جشنواره فرصتی برای شناسایی جوانان با استعداد، ظهور توانایی‌ها و خلاقیت آنها در قالب تولیدات سینمایی جدید است.

رعیت اظهار کرد: افزایش مشارکت جامعه فرهنگی و هنری در امر ترویج، تبلیغ ارزش‌ها، باورهای زنان و خانواده از اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نشست‌های تخصصی مرتبط با این جشنواره در قالب هنر سینما با موضوعات بانوان، زنان و خانواده با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه و نقش زنان در خانواده‌های موفق انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: گلستان میزبان منطقه‌ای یک جشنواره موسیقی نواحی منطقه است.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ششم تا هشتم تیرماه برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره به میزبانی شهرستان گنبدکاووس در مجتمع فرهنگی و هنری وارنا با حضور اهالی فرهنگ، هنر و موسیقی برگزار می‌شود.

رعیت گفت: در جشنواره موسیقی نواحی هنرمندان از استان‌های چون البرز، تهران، قزوین، مازندران، سمنان، قم، خراسان شمالی و گلستان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه بخش اول این دوره از جشنواره در پنج منطقه ایران در تیرماه سال جاری به‌صورت غیررقابتی برگزار می‌شود، ادامه داد: ۱۸ گروه موسیقی در این دوره از جشنواره حضور پیدا کرده که ۶ گروه آنها از استان گلستان از اقوام ترکمن، کتولی، قزاق و قزلباش است.

رعیت در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی گفت: از جشنواره‌های شانزده گانه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای امام رضا (ع)، جشنواره ملی سرود رضوی تنها جشنواره بین دستگاهی فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش گلستان انجام شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ هزار نفر از دانش آموزان سراسر کشور در جشنواره ملی سرود رضوی شرکت کردند، افزود: حدود ۴۳۶ گروه سرود در سه بخش سرود همگانی، سرود صحنه‌ای رقابتی و اجراهای پاتوقی شرکت کرده که ۳۰ گروه به مرحله پایانی راه پیدا کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد