hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > گل‌محمدی ۹ میلیارد برای پرسپولیس آب خورد

گل‌محمدی ۹ میلیارد برای پرسپولیس آب خورد

یحیی گل محمدی که دوشنبه رسماً به‌عنوان سرمربی جدید پرسپولیس معرفی شد، ساعت 21:30 همین شب در دفتر باشگاه حاضر شد و قرارداد 1/5 ساله خود را امضا کرد.
یحیی در جمع خبرنگاران در واکنش به سؤالاتی چون تماس تعدادی از مسئولان برای جلب رضایت باشگاه شهرخودرو و ماجرای تیم ملی، گفت:«واقعاً اطلاع ندارم چه کسی زنگ زده ولی منافع دو باشگاه تأمین شد. خوشحالم و باعث افتخارم است که بعد از 7 سال به‌عنوان مربی اینجا هستم. فکر می‌کنم در بحث ملی حداقل از لحاظ تجربه برای من مقداری زود بود و این فرصت وجود دارد که در آینده بتوانم این شانس را پیدا کنم. برای من حضور در پرسپولیس نمی‌گویم بیشتر از تیم ملی اما کمتر از تیم ملی هم نیست.» محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل پرسپولیس هم پس از انعقاد قرارداد گل‌محمدی گفت:«گل‌محمدی اخلاق‌مدار است و از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارد. افتخار می‌کنیم که یک ایرانی توانسته به این درجه برسد که از لحاظ فنی قابل رقابت با مربیان خارجی است. وقتی که رصد کردیم، دیدیم هواداران هم از پیوستن یحیی‌ به خانواده پرسپولیس خوشحالند و امیدواریم بتوانیم قهرمانی چهارم در لیگ، حذفی و آسیا را به دست آوریم.» دوشنبه شب اتفاق دیگری هم افتاد و حسین ماهینی کاپیتان دوم پرسپولیس، قراردادش را فسخ کرد و با گرفتن یک تابلوفرش به نشانه یادبود از جمع سرخپوشان جدا شد. در قسمتی از متن خداحافظی او که در صفحه شخصی اش منتشر کرد، نوشت: «از باشگاه بزرگ پرسپولیس که 7 فصل پیراهن مقدسش را پوشیدم، ممنونم؛ به امید پوکر قهرمانی.» فرشاد احمدزاده هم که یکشنبه شب از پرسپولیس جدا شده بود، به فولادخوزستان پیوست.
گفتنی است سرخپوشان ساعت ۱۲ دیروز در دیداری دوستانه در زمین هما به مصاف بادران رفتند. پیش از شروع بازی مراسم معارفه گل محمدی و دستیارش حمید مطهری برگزار شد. البته با‌وجود تأکید انصاری فرد مبنی بر بازگشت افشین پیروانی پس از جدایی کالدرون، همچنان خبری از او نیست. سرخپوشان در این بازی تدارکاتی با گل‌های مهدی ترابی و مهدی عبدی برابر شاگردان فرهاد کاظمی به پیروزی رسیدند. خرید جدید پرسپولیس یعنی کریستین اوساگونا مهاجم نیجریه‌ای هم در تمرین حاضر شد و همراه سایر بازیکنان به تمرین پرداخت. گفتنی است، در شرایطی که یک رسانه عراقی مدعی شده باشگاه الشرطه با بشار رسن قرارداد امضا کرده، این بازیکن اعلام کرد:«با وجود اینکه طلبم را نگرفته‌ام و پیشنهادهایی از دو باشگاه الشرطه و نیروی هوایی داشتم، ترجیح دادم تا پایان فصل در پرسپولیس بمانم.» در ضمن قرار است در یکی دو روز پیش رو، بخشی از طلب 120 هزار دلاری بشار پرداخت شود و برای این بازیکن بلیت بازگشت به تهران تهیه شده است.

جزئیات قرارداد گل‌محمدی با پرسپولیس

بررسی روند انتقال یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس نشان می‌دهد، این باشگاه باید رقمی حدود ۹ میلیارد تومان برای سرمربی جدیدش هزینه کند. به گزارش ایسنا، باشگاه شهرخودرو که در ابتدا با جدایی گل‌محمدی مخالفت کرد، پس از چند دور مذاکره و بر اساس گفته فرهاد حمیداوی(مالک شهرخودرو) فشارهای زیاد وارد شده، موافقت می‌کند که در صورت پرداخت ۶ میلیارد تومان رضایتنامه گل‌محمدی صادر شود. پرسپولیسی‌ها که در تنگنای مالی قرار دارند، سعی می‌کنند این مبلغ را در قالب دو چک پرداخت کنند. مذاکراتی در این زمینه انجام می‌شود و حمیداوی اعلام می‌کند که در صورت صدور چک شخصی یکی از اعضای هیأت‌ مدیره پرسپولیس، رضایتنامه گل‌محمدی را امضا خواهد کرد. اتفاقی که می‌افتد و یکی از اعضای هیأت مدیره، مبلغ 6 میلیارد تومان را در قالب دو فقره چک در وجه باشگاه شهرخودرو پرداخت می‌کند. بر اساس توافق سرمربی جدید پرسپولیس، این باشگاه باید برای یک فصل و نیم ۳ میلیارد تومان به‌عنوان دستمزد به گل‌محمدی بپردازد که با احتساب مبلغ رضایتنامه، گل‌محمدی ۹ میلیارد تومان برای پرسپولیس هزینه داشته است. نکته مهم دیگر اینکه بحث فشار از سوی مسئولان عالی رتبه در سطح وزیر برای انتقال یحیی همچنان وجود دارد. انصاری فرد با حضوردر تلویزیون تأکید کرد که از جانب باشگاه هیچ توصیه و فشاری وجود نداشته است. حمیداوی هم در پاسخ به او بدون نام بردن از شخص خاصی، گفت:«فشار از جانب باشگاه پرسپولیس نبوده اما همین را می‌گویم که فشارهای زیادی برای این انتقال وجود داشت.» دیروز علی‌نژاد معاون وزیر ورزش در مواجهه با این موضوع، چنین توضیح داد:«امیدوارم حمیداوی اسناد آنچه می‌گوید را منتشر کند.‌شأن وزارت ورزش این نیست که وارد نقل و انتقالات باشگاه‌ها شود.»

کالدرون: تنها اشتباه زندگی‌ام مربیگری در ایران بود

گابریل کالدرون در جدیدترین اظهارنظرش صحبت‌های متفاوتی را انجام داد. مربی آرژانتینی که بعد از 6 ماه همکاری با سرخپوشان پایتخت و رساندن این تیم به صدر جدول از سمت خود کنار رفت، در پیامی که سایت «البیان نیوز» آن را منتشر کرد، گفت:«تنها اشتباهی که در زندگی‌ام داشتم مربیگری در ایران بود. این کشور برای کار کردن مناسب نیست و محیط کاری خوبی ندارد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد