hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > شوراهای فرهنگی در محلات گرگان تقویت می‌شوند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان

شوراهای فرهنگی در محلات گرگان تقویت می‌شوند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان بر حمایت از خانه ‌های فرهنگ‌ و تقویت شوراهای فرهنگی محلات تاکید کرد.

کریم علمی با تاکید بر اینکه خانه‌های فرهنگ، بازوان توانمند سازمان هستند، گفت: هدف از فعالیت «سراهای محله و خانه‌های فرهنگ»، تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات فرهنگی، اجتماعی و شهروندی است و با توجه به اینکه بسیاری از امورات فرهنگی و اجتماعی در محلات توسط خانه‌های فرهنگ‌ انجام می‌شود می بایست در ارائه خدمات به نیازها و سلایق شهروندان توجه بیشتری صورت گیرد.

 کریم علمی با یادآوری جایگاه حساس و ویژه خانه‌های فرهنگ خاطرنشان کرد: تاثیر فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات خانه‌های فرهنگ بر کسی پوشیده نیست،به همین منظور  در انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی باید در راستای تقویت فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم برداریم.

علمی با اشاره به فعالیت ۱۴ سرای محله و خانه فرهنگ در شهر گرگان ادامه داد: خانه‌های فرهنگ حتی از برخی دستگاه‌هایی که مستقیماً متولی این امور هستند و به نام کار فرهنگی بودجه می‌گیرند، بیشتر کار می‌کنند اما متاسفانه شهروندان اطلاع کافی از این برنامه‌ها ندارند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در محلات برای تقویت برنامه‌ها و فعالیت‌های خانه‌ فرهنگ تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید، فعالسازی و تقویت شوراهای فرهنگی است که می‌تواند کیفیت و کمیت برنامه‌ها را ارتقا دهد.

علمی ادامه داد: در این مجموعه‌ها کلاس‌های هنری و دوره‌های آموزشی مختلف صنایع دستی از جمله سوزن‌دوزی و قالی‌بافی، تولید مصنوعات چرمی، کلاس‌های علمی مانند چرتکه، فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی، کارگاه‌ های مهارت‌ زندگی و موارد دیگر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خانه‌های فرهنگ در حوزه فرهنگی و اجتماعی دستاوردهای زیادی دارند که لازم است به اطلاع شهروندان برسد از اینرو با برپایی نمایشگاهی از تولیدات و دستاوردهای خانه فرهنگ می‌تواند قدمی در تحقق این امر برداشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد