hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > بازدید مستمر، تولید محتوای خلاقانه و اثربخش و تدوین جدول برنامه ها در حوزه عفاف و حجاب

در کارگروه استانی عفاف و حجاب فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید شد؛

بازدید مستمر، تولید محتوای خلاقانه و اثربخش و تدوین جدول برنامه ها در حوزه عفاف و حجاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در کارگروه استانی عفاف و حجاب این دستگاه اجرایی بر ضرورت بازدید مستمر و رصد رعایت حجاب و زیست عفیفانه در فعالیت های جامعه هدف تاکید کرد.

در راستای دستورالمعل های ابلاغی استانداری و نیز سیاست های این دستگاه اجرایی و همراه با قرارگاه عفاف و حجاب امام حسن عسگری(ع)، صبح امروز جلسه کارگروه استانی عفاف و حجاب این دستگاه اجرایی با حضور مدیرکل، معاونین و روسای ستادی به صورت حضوری و نیز روسای ادارات شهرستان های تابعه به شکل مجازی تشکیل شد.

در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن تشریح و تبیین سیاستهای کلی در حوزه حجاب و زیست عفیفانه و مشخص بودن تکالیف دستگاه های اجرایی بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات استانی، گفت: در بازدیدهای ادواری از آموزشگاه ها، موسسات، واحدهای چاپی و ... در کنار تکریم و استماع دغدغه ها، قوانین و وظایف هر واحد درحوزه عفاف و حجاب تشریح و مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات این دستگاه اجرایی در حوزه عفاف و حجاب از جمله برپایی نمایشگاه بزرگ مد و لباس اسلامی و نیز برنامه های ویژه پیش رو، افزود: تولید محتوا خلاقانه و مرتبط با گروه های سنی گوناگون، فضاسازی های محیطی با رویکرد تبلیغی و ترویجی، نظارت بر عملکرد جامعه هدف شایسته است مورد توجه قرار گیرد.

محمد رعیت همچنین ضمن قدردانی از موسسات فرهنگی قرآنی که همواره پیشقدم در ترویج فریضه امربه معروف و نهی از منکر و زیست عفیفانه هستند، گفت: تشکل های قرآنی می توانند برای نهادینه سازی فرهنگ زیست عفیفانه به حوزه فرهنگ و هنر کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: در عین نشاط آفرینی و تفریح سالم که برای جامعه همواره مطالبه می شود، باید برنامه ها به گونه ای به اجرا برسد که شاهد هنجارشکنی ها نباشیم و بکوشیم در کنار امیدآفرینی و نشاط اجتماعی به زیست عفیفانه هم توجه نماییم.

وی با تاکید بر اینکه کلیه واحدهای ستادی و شهرستان ها هر سه شنبه موظف به ارسال گزارش فعالیت ها در حوزه عفاف و حجاب به ستاد هستند،گفت: ضروری است جدول برنامه ها در این صورت به صورت فصلی و در صورت امکان سالیانه تدوین و ارائه شود.

یادآوری می شود، در این جلسه همچنین اعضای حاضر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حوزه خود و فعالیت های انجام شده در حوزه عفاف و حجاب، پیشنهادهایی را برای نهادینه سازی فرهنگ زیست عفیفانه ارائه نمودند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد