hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > توزیع کودهای شیمیایی برای محصولات اساسی پاییزه را از مرداد آغاز می کنیم

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ها :

توزیع کودهای شیمیایی برای محصولات اساسی پاییزه را از مرداد آغاز می کنیم

سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ها گفت:توزیع کودهای شیمیایی برای محصولات اساسی پاییزه را از مرداد آغاز می کنیم

سید صمد ضیائی،مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته ی جهاد کشاوزی بیان کرد:یکی از اقدامات اصلی که می تواند در مهار تورم و ثبت قیمت ها، نقش اساسی خود را در حوزه نهاده های  کشاورزی خصوصا کود های کشاورزی ایفا نماید، افزایش تولید می باشد که شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی بعنوان مجری طرح خودکفایی کود کشور  تاکنون توانسته است علاوه بر10 نوع کود  یارانه ای،54 نوع کود  غیر یارانه ای شامل ترکیبی و غیر شیمیایی را به سبد کودی خود اضافه  نماید.


وی درخصوص میزان توزیع کود شیمیایی در ۵ سال گذشته اظهار کرد: وضعیت توزیع بیش  از 176 هزارتن  کود شیمیایی  در سال 1401 بی سابقه بود که نسبت به توزیع حدود142 هزارتن کود در سال1400 ،119 هزارتن در سال1399، 143 هزارتن در سال1398، 143 هزارتن در سال1397 رشد خوبی را شاهد بودیم.
وی اضافه کرد:در سال ۱۴۰۱ با برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت توانستیم بیشتر از مقدار مورد انتظار  کود عرضه کنیم و امید داریم با برنامه ریزی بلند مدت،امسال از مرز توزیع ۲۰۰ هزار تن کود عبور کنیم به وضعیت قابل قبولی برسیم.

وادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بذر مورد نیاز برای کشت سویا در سطح ۸ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان تامین و با قیمت مصوب در اختیار متقاضیان قرار گرفت  و با توجه به بارش های چند روز اخیر  با عث استقبال  خوب کشاورزان به کشت سویا شده است.به همین  منظور تدابیری اندیشیده شده بود  تا ۹۸ تن بذر سویا از اردبیل به این استان ارسال گردد که تا کنون ۳۰ تن منتقل شده و مابقی در روزهای آتی وارد استان می شود. 
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری کودهای یارانه ای برای همه محصولات اساسی و غیر اساسی کشت بهاره و تابستانه مانند پنبه، سویا، ذرت، برنج نسق و غیره در حال توزیع بوده که به ازای هر هکتار دو کیسه کود فسفاته، دو کیسه پتاسه و سه کیسه اوره در نظر گرفته شده است.

وی همچنین اضافه کرد: : از ابتدای مرداد ماه تمهیدات کشت پاییزه محصولاتی نظیر گندم، جو، کلزا، چغندر قند و غیره هم اندیشیده می شود.با توجه به ذخیره سازی کودها در انبارهای گرگان،کردکوی،علی آباد،گنبد و کلاله مشکلی در توزیع نخواهیم داشت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان عنوان کرد:  گروه پایش کودی استان که کارشناسان این شرکت نیز عضو آن هستند تلاش می کنند از ورود کود های بی کیفیت و تقلبی به چرخه کشاورزی کشور جلوگیری  کنند تا کشاورزان نیز با آسودگی خاطر، نهاده ها را با برند معتبر  این شرکت مورد استفاده  قرار دهند. تا از آسیب به تولید محصولات زراعی و باغی جلوگیری گردد.در خاتمه به زارعان توصیه کرد با استفاده از کودهای شیمیایی عملکرد زمین خود را در هکتار بالا ببرند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد