hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > فعالیت کارگاه‌های راه‌سازی سیستان و بلوچستان در دمای بالای ۵۰ درجه

فعالیت کارگاه‌های راه‌سازی سیستان و بلوچستان در دمای بالای ۵۰ درجه

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از فعالیت ۱۱ کارگاه راه‌سازی در تمامی مسیرهای ارتباطی این استان با وجود دمای بیش‌از ۵۰ درجه سانتیگراد خبر داد.

به گزارش رویداد ایران عطاء اله اکبری در حاشیه بازدید از طرح‌های راه‌سازی استان اظهارداشت: سیستان و بلوچستان به عنوان استان مرزی می‌تواند نقش غیر قابل انکاری در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد بویژه با توجه به قرابت‌های جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی با کشورهای افغانستان و پاکستان توسعه بزرگراه‌های استان بسیار حیاتی است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان می‌تواند ظرفیت‌های مغفول مانده این منطقه را احیا کند،افزود: هم‌اینک با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادف جاده‌ای، رونق بیش از پیش اقتصادی منطقه و بهبود وضعیت زیربنایی و زیرساخت استان ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در محورهای حوزه شمال استان در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان را حدود ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: توسعه این استان امکانپذیر نخواهد بود مگر شبکه بزرگراهی آن در قالب کریدور شمال - جنوب وشرق به غرب کامل و این استان از طریق استان‌های خراسان جنوبی و کرمان به مرکز کشور متصل شود.

وی کمبود آب را از مهمترین چالش‌های ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و اظهارداشت: هم‌اینک در کنار دمای بیش‌از ۵۰ درجه عدم کفایت منابع آبی برای این حجم از خاکریزی در محورهای استان از مشکلات پیش روی این اداره کل محسوب می‌شود که امید می‌رود در کمترین زمان ممکن آب مورد نیاز این پروژه‌ها از منابع جدید تامین شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد