hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > از دستگیری سارقان مسلح تا سارق اموال

از دستگیری سارقان مسلح تا سارق اموال

در شبانه روز گذشته در سطح شهر تهران حوادثی رخ داده از دستگیری سارقان مسلح تا سارق اموال که همه این موارد در دستور کار پلیس قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهر تهران آبستن حوادث و جرایم مختلفی است که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

دستگیری ۳ سارق مسلح در جنوب شهر تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان مسلح در جنوب شهر تهران خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی در خصوص دستگیری ۳ سارق مسلح در جنوب شهر تهران اظهار داشت: در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری با وقوع یک فقره سرقت مسلحانه منزل در جنوب شهر تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی با دعوت از شاکیان پرونده متوجه شدند، ۳ فرد که از آشنایان شاکیان بودند شبانه با سلاح گرم به خانه مال باختگان حمله می‌کنند و طی یک درگیری با آنان، یکی از متهمان با شلیک هوایی شاکیان را می‌ترساند و بعد از آن با بستن دست و پای مال باختگان، تعداد ۱۲ عدد گوشی از آنان به سرقت می‌برند و سریعاً از محل سرقت متواری می‌شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان زبده اداره پنجم آگاهی پایتخت با توجه به اهمیت موضوع با استفاده از تحقیقات میدانی و بکارگیری روش‌های علمی، مخفیگاه ۲ نفر از متهمان را شناسایی کرده و در یک عملیات غافل گیر کننده نامبردگان را دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در ادامه بیان داشت: متهمان پس از دستگیری، منکر اعمال مجرمانه خود شدند، اما در آخر با فنون پلیسی کارآگاهان زبده، لب به اعتراف گشودند و به سرقت خود معترف شدند و در ادامه با هدایت متهمان، کارآگاهان مخفیگاه متهم سوم را شناسایی و در یک عملیات منسجم او را در منزلی واقع در جنوب شهر تهران دستگیر و یک قبضه سلاح کلت از وی کشف و به اداره آگاهی انتقال دادند.

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از کسب رضایت شاکیان با قرار قانونی از سوی مراجع قضائی به زندان منتقل شدند.

دستگیری عاملان سرقت مسلحانه در میرداماد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عاملان سرقت مسلحانه در خیابان میرداماد، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: اواسط سال گذشته وقوع یک فقره سرقت مسلحانه کیف پول حاوی دلار منجر به تیراندازی در خیابان میرداماد تهران به اداره یکم پلیس آگاهی گزارش داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند که با بررسی‌های موشکافانه مشخص شد، مال باخته درحال انتقال یک کیف پول دلار بوده که ۴ موتورسوار با استفاده از ۲ دستگاه موتورسیکلت NS سفید رنگ مسلح به سلاح گرم به سمت وی هجوم برده و با شلیک چندین گلوله و ضربات مهلک چاقو اقدام به سرقت کیف دلار کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی با بیان اینکه مال باخته و یک شهروند در این حادثه مجروح شده بودند، عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی گسترده هویت متهمان را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند، عنوان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر سرقت مسلحانه نافرجام و مجروحیت ۲ فرد در خیابان میرداماد با همدستی یکدیگر اعتراف کردند همچنین در ادامه مشخص شد، این سرقت با نقشه قبلی اجرا شده است.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی متذکر شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

دستگیری ۲ سارق اموال در جنوب شهر تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ زورگیر در جنوب شهر تهران خبر داد و گفت: این افراد با تهدید سلاح سرد از زنان و افراد کم توان سرقت می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس پایتخت، اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های سریالی در جنوب شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در اختیار کارآگاهان زبده اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با تحقیقات میدانی و روش‌های علمی دریافتند که ۲ موتورسوار به صورت شبانه با استفاده از قمه و چاقو، اموال با ارزشی چون طلا، گوشی و … را از زنان و افراد کم توان به سرقت برده‌اند. عده‌ای از شاکیان اظهار داشتند که شبانه در حال گذر از پارک در مناطق جنوب شهر تهران این ۲ سارق با موتورسیکلت سر راه مال باختگان قرار گرفته و با تهدید سلاح سرد اموال با ارزش آنان را به سرقت می‌بردند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان با توجه به اهمیت موضوع با بکارگیری از فنون ویژه پلیسی و روش‌های نوین کشف جرم موفق شدند مخفیگاه سارقان را در یکی از محله‌های جنوب شهر تهران شناسایی کنند و در یک عملیات غافل‌گیر کننده هر ۲ سارق را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند.

سرهنگ گودرزی در ادامه بیان داشت: متهمان پس از دستگیری به اعمال مجرمانه خود معترف شدند و به ۴۰ فقره سرقت اقرار و معترف شدند با استفاده از یک وسیله موتورسیکلت پالس به صورت شبانه به سراغ افراد کم توان رفته و با سرقت گوشی، جواهران و مدارک مال باختگان سریعاً از محل متواری و اموال مسروقه را پس از سرقت به صورت نقدی به مبالغ ناچیزی به فروش می‌رساندند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان خاطرنشان کرد: متهمان با قرار قانونی از سوی مراجع قضائی برای شناسایی سایر شاکیان در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع: mehrnews-5813393

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد