hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > آغاز اجرای طرح دوام برای افزایش ایمنی محلات گرگان/ در حال حاضر شهر گرگان ۷ ایستگاه آتش نشانی دارد

آغاز اجرای طرح دوام برای افزایش ایمنی محلات گرگان/ در حال حاضر شهر گرگان ۷ ایستگاه آتش نشانی دارد

رییس سازمان آتش نشانی گرگان از اجرای طرح ایمنی ویژه محلات گرگان در قالب طرح دوام خبر داد .

موسی الرضا صفری از آغاز اجرای طرح دوام در محلات مختلف شهر گرگان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح داوطلبان واکنش اضطراری محلات در کنار نیرو‌های آموزش دیده و عملیاتی آتش نشانی گرگان قرار خواهند گرفت.

صفری در جمع خبرنگاران گفت: رویکرد غالب در آتش نشانی و خدمات ایمنی گرگان صرفاً عملیاتی و ارائه خدمات میدانی به شهروندان بود؛ اما تلاش داریم در دوره جدید مبحث آشنایی و پیشگیری از بروز انواع مخاطرات و مقابله با خطرات احتمالی را به شهروندان آموزش دهیم. 

رییس سازمان آتش نشانی گرگان افزود : برای بالا بردن سطح ایمنی و آموزش‌های ویژه شهروندان در کاهش خطرات و در قالب اجرای طرح قرارگاه جهادی محله ما، فراخوان جذب داوطلب، برای تشکیل تیم‌های واکنش سریع در محلات را آغاز شد.

صفری ادامه داد: تیم‌های داوطلبین واکنش اضطراری محلات در زمان بروز حادثه توانایی مقابله با حوادث بویژه حریق‌ها را دارند.

او افزود: آن‌ها می‌توانند تا رسیدن تیم‌های عملیاتی آتش نشانی کمک‌های ویژه‌ای انجام داده و حتی با حضور تیم‌های ویژه اطفا حریق از نزدیکترین ایستگاه به نیرو‌های عملیاتی کمک کنند.

صفری افزود: آن‌ها نوعی آتش نشان افتخاری در محلات محسوب می‌شوند.

صفری گفت: دراین طرح ارتقای ایمنی مکان‌های عمومی مانند مدارس، مساجد و ارتقای ایمنی صنوف مورد بازدید قرارخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: سپس این افراد در قالب مشاوره، آموزش و کمک به اجرای برنامه های حوزه آتش نشانی و به صورت محله محور و فعالیت های مشارکتی داوطلبانه فعالیت می کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان افزود: ارتقای سطح آگاهی شهروندان و ترويج فرهنگ پيشگيری و آمادگی در مواجهه با حوادث در سطح محلات، تسهيل همكاری اثربخش شهروندان با سازمان های امدادی (اورژانس، آتش نشانی و ...)، جلب و ساماندهی مشاركت شهروندان در بخش های مختلف مرتبط با ایمنی از عوامل اصلی اجرای این طرح می باشد.

صفری در پایان گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد ارتقاء فرهنگ پیشگیری، آمادگی، ایمنی و امدادرسانی به موقع در زمان بروز حوادث در محلات و هم افزایی ظرفیت های موجود محلی باشیم.

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد