hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > خرید گندم در استان گلستان از مرز ۴۰۰ هزار تن گذشت

خرید گندم در استان گلستان از مرز ۴۰۰ هزار تن گذشت

نشست خبری اصحاب رسانه استان  با دکتر برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، معاونین و مدیران در محل سالن قدس سازمان برگزار شد.

محمد برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان در این نشست خبری با تشریح اقدامات، دستاوردها و خدمات سازمان جهادکشاورزی گلستان به کشاورزان و بهره برداران استان گفت: کوچک بودن زمینهای کشاورزی موجب افزایش هزینه برای تولید کننده و بهره وری اندک  می شود و این در حالی است زمین های کشاورزی بزرگتر سودآوری بیشتری به لحاظ هزینه کرد برای تولید کننده دارد.

وی افزود: در حال حاضر خرید گندم در استان از مرز ۴۰۰ هزار تن گذشته است و تا پایان برداشت این محصول رقم قابل ملاحظه ای عاید استان می شود. 

برزعلی گفت: ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص داده شده و گلستان در این رابطه رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

دکتر برزعلی عنوان کرد: با توجه به مشکل منابع آبی در استان یکی از کشت هایی که همواره مورد انتقاد یوده شالی کاری است و کشت این محصول بعد از جمع اوری گندم شروع می شود که نیازمند آبیاری زیادی است  و باید به سمتی حرکت کنیم که کشت این محصول با روش های سنتی کاهش یابد.

وی گفت: در حال حاضر ۴۰ مرکز تعاون روستایی و ۶ مرکز ملی دولتی از ۱۱ خردادماه خرید محصولات کشاورزی را انجام می دهند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه با اشاره به اینکه تولید گلخانه ای یکی از به صرفه ترین تولیدات در بخش کشاورزی است، گفت: با توجه به کاهش بارش ها و مشکلات کم آبی، تولید محصولاتی چون سبزی و صیفی جات در گلخانه ها بسیار با صرفه تر بوده و به صرفه جویی منابع آبی نیز کمک  می کند.

وی افزود: اجرای سیستم های نوین آبیاری در استان، احداث و بهسازی آب بندان ها و قنوات از دیگر برنامه های جهادکشاورزی برای مقابله با  مشکل کم آبی و کمک به بخش کشاورزی است.

دکتر برزعلی افزود:  ۸۵ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و از این رو نیازمند اجرای برنامه های نوینی در حوزه کشت و آبیاری محصولات کشاورزی هستیم.

وی گفت: از پروژه زهکشی ۱۶۰ هکتاری استان تا کنون ۱۰۸ هزار هکتار زهکشی شده و بیش از ۱۴ هزار هکتار دیگر در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد