hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان از مدیران حفاظت محیط زیست

نشست هم‌اندیشی مراکز دانشگاهی استان با اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان

میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان از مدیران حفاظت محیط زیست

نشست هم‌اندیشی مراکز دانشگاهی استان گلستان با اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.
خبرگزاری دانشجو، به مناسبت هفته محیط‌زیست و با هدف بررسی نحوه حمایت صندوق ملی محیط‌زیست از طرح‌ها و پروژه‌های محیط‌زیستی کشور، نشست هم‌اندیشی مراکز دانشگاهی استان با اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

شتایی، رئیس دانشگاه در این نشست ضمن تبریک هفته محیط‌زیست به همه فعالان این حوزه، به‌ویژه محیط‌بانان، به عنوان حافظان محیط‌زیست کشور گفت: امروز یکی از راه‌های حل مشکلات کشور، همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و استفاده از ظرفیت علمی آنان در جهت رفع چالش‌ها است و خوشبختانه سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان یک دستگاه اجرایی مهم، همکاری مناسبی را با دانشگاه‌ها داشته است.

شتایی افزود: در تمام دنیا فعالیت‌ها در بحث اجرا بر اساس مطالعه، پژوهش و تحقیقات انجام شده در دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد و استفاده از ظرفیت علمی اساتید و دانشجویان می‌تواند اثربخشی فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی را بیشتر کند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به وجود ظرفیت بالای انجام فعالیت‌های مطالعاتی، پژوهشی، مشاوره‌ای و نظارتی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی استان گلستان تصریح کرد: در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خانه طبیعت با هدف انجام مسئولیت اجتماعی در راستای آموزش مسائل محیط‌زیستی به اقشار مختلف جامعه مشغول به فعالیت است.

کنعانی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان نیز در ادامه با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت جامعه دانشگاهی برای حل مشکلات محیط‌زیستی استان گلستان گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر همکاری مناسبی بین اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به‌وجود آمده و با نگاه حل مسئله، نشست‌های موثری در جهت رفع چالش‌های محیط‌زیستی استان گلستان برگزار شده است.

کنعانی با بیان اینکه نیاز است تا بخشی از اعتبارات پژوهشی صنایع و دستگاه‌های اجرایی صرف حفظ محیط‌زیست شود، افزود: در چشم‌انداز در نظر گرفته شده برای سازمان حفاظت محیط‌زیست به دنبال انسجام بیشتر با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان با برگزاری جلسات هم‌اندیشی مدون هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در پایان بر استفاده از ظرفیت انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی در جهت انجام مطالبه‌گری در مباحث محیط‌زیستی تأکید کرد.

در پایان انجم‌شعاع، مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست در این نشست ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اهداف این صندوق گفت: این صندوق با هدف حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی‌ها تاسیس شده است و رسالت آن ارائه تسهیلات خرد و کلان به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه محیط‌زیست، طرح‌های محیط‌زیستی و ... است.

انجم‌شعاع افزود: این صندوق در پنج حوزه شامل پسماند، تصفیه آب، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، کاهش آلودگی هوا و بحث گردشگری طبیعی یا اکوتوریسم براساس اولویت در کشور فعالیت داشته و در راستای حفظ محیط زیست به سه روش ارائه تسهیلات کم‌بهره، مشارکت با صنایع و سرمایه‌گذاری مستقیم در صنایع در راستای حفظ‌محیط زیست فعالیت می‌کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد