hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > نخستین رصد خانه بخش کشاورزی کشور در گلستان راه اندازی می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

نخستین رصد خانه بخش کشاورزی کشور در گلستان راه اندازی می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، گفت: نخستین رصد خانه بخش کشاورزی کشور در استان گلستان راه اندازی می شود.

«محمد برزعلی» در نشست با اصحاب رسانه گلستان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی (21 لغایت 27 خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: راه اندازی این رصد خانه در سفر دوم ریاست جمهوری به استان به جد پیگیری می شود.
به گفته وی؛ با ایجاد رصد خانه بخش کشاورزی و با به روز بودن و استفاده از داده های آنلاین و ماهواره ای می توان از تحمیل خسارت به کشاورزان، دامداران و بهره برداران این حوزه جلوگیری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با عنوان اینکه استفاده از سامانه های نوین آبیاری در بخش کشاورزی ضروری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه 85 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود به سمت استفاده از سیستم های نوین آبیاری بارانی و قطره ای، احداث آب بندان های فصلی، بهسازی و لایروبی قنوات و کشت ارقام مقاوم و کم آب بر و محصولات گلخانه ای رفته ایم.
 
وی افزود: توسعه سامانه های آبیاری نوین در استان از یک هزار و 892 هکتار به 3 هزار و 25 هکتار افزایش یافته است، در اجرای این طرح با 60 درصد افزایش از رتبه 12 به رتبه 5 کشوری ارتقا یافتیم.
 
به گفته وی؛ در شاخص توسعه محصولات گلخانه ای از 26 هکتار به 36 هکتار و در نتیجه رتبه 3 کشور دست یافتیم.
 
برزعلی محصول گندم و آرد استان را مرغوب ترین گندم کشور دانست و گفت: امسال با وجود اینکه بارندگی ها 44 درصد کاهش داشته؛ ولی این امر باعث کاهش کیفیت گندم استان نشده است.
 
وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته 380 هزار هکتار گندم (دو سوم به صورت دیم) کشت شد و پیش بینی برداشت 620 هزار تن داشتیم که با خسارتی که دیدند در حال حاضر 430 هزار تن خریداری شده است.
 
به گفته وی؛ امسال با توجه به کاهش بارندگی 80 درصد کشت محصول جو متحمل خسارت شد و پیش بینی برداشت 50 هزار تن داشتیم که تا این لحظه 45 هزار تن جو خریداری شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از رتبه نخست استان در جوجه ریزی در کشور خبر داد و گفت: سهم استان از جوجه ریزی کشور در فروردین ماه امسال 11 درصد، در اردیبهشت ماه 5/11 درصد و در خرداد ماه 6/13 درصد کشور بوده است.
 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد