hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > همکاری بانک‌های گلستان در اجرای نهضت ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان مطرح کرد:

همکاری بانک‌های گلستان در اجرای نهضت ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از همکاری خوب بانک‌های استان در اجرای نهضت ملی مسکن قدردانی کرد.

به گزارش گلستان ما، سیدمحمد حسینی در خصوص وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان اظهار کرد: نهضت ملی مسکن از طرح‌های مهم و اولویت‌دار دولت سیزدهم است، طی چهار سال قرار است دولت در اقصی نقاط کشور چهار میلیون مسکن بسازد که سهمیه استان گلستان تقریبا 94 هزار واحد است.

به گفته وی؛ بر اساس طرح نهضت ملی مسکن 28 هزار واحد مسکونی طی چهار سال قرار است در روستاهای گلستان ساخته شود و مابقی در شهرهای استان بنا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از تمهید سامانه استانی برای ثبت‌نام متقاضیان «بخش روستایی» در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: مردم از طریق سامانه می‌توانند از منزل نیز تقاضای خود را ثبت کنند.

حسینی بیان کرد: در سال نخست اجرای طرح 17 هزار گلستانی از روستاها برای نهضت ملی مسکن تقاضای خود را ثبت کردند و بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه تهیه شد.

وی با اشاره به اینکه آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی در اجرای به موقع طرح موثر است، گفت: تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 20 ساله با ضمانت زنجیره‌ای به متقاضیان طرح داده می‌شود تا مردم در روستاها ماندگاری داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از صدور 17 هزار فقره صدور پروانه در روستاهای استان خبر داد و ابراز کرد: تشکیل پرونده برای تسهیلات بانکی بیش از 15 هزار واحد شکل گرفته است، 13 هزار واحد نیز انعقاد قرارداد در شبکه بانکی انجام شد.

حسینی؛ رمز موفقیت طرح نهضت ملی مسکن را همکاری خوب بانک‌ها عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح بانک‌های استان همراهی خوبی داشتند.

وی با اشاره به تسهیلات ارزان‌قیمت و تعیین اقساط مناسب برای متقاضیان توضیح داد: بعد از سه سال مشارکت در ساخت، متقاضیان باید ماهانه یک میلیون و 400 هزار تومان است و در مجموع 200 میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: اگر افرادی نیازمند حمایت باشند از دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد در تامین مصالح رایگان و کمک بلاعوض یکصد میلیون تومانی در سطح روستاها برخوردار می‌شوند.

حسینی گفت: در سطح روستا برای خانواده چهار یا پنج نفره زمین 75 متری دو خواب پیش‌بینی شده است، قیمت تمام شده یک واحد روستایی در این مساحت حدود 450 الی 500 میلیون تومان است.

وی در خصوص متقاضیان نهضت مسکن ملی شهری بیان کرد: دولت تسهیلات 450 میلیون تومانی با نرخ 18 درصد برای متقاضیان مصوب کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد