hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > با حضور مسئولان استانی و شهری، عملیات اجرایی توسعه مرکز ترک اعتیاد ماده 16 توسکستان آغاز شد.

نهمین «شنبه جهادی» شهرداری گرگان؛ عملیات توسعه مرکز ترک اعتیاد ماده 16 آغاز شد

با حضور مسئولان استانی و شهری، عملیات اجرایی توسعه مرکز ترک اعتیاد ماده 16 توسکستان آغاز شد.

شهردار گرگان در جریان بازدید میدانی از این پروژه گفت: با توجه به محدودیت مرکز فعلی ترک اعتیاد در محور توسکستان، به همت شهرداری گرگان، بهزیستی، دستگاه قضایی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، شورای اسلامی شهر و با حمایت شرکت خدمات اینترنتی «های وب»، عملیات توسعه مرکز ترک اعتیاد (ماده 16) آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گرگان، با توجه به محدودیت مرکز فعلی ترک اعتیاد در محور توسکستان، به همت شهرداری گرگان، بهزیستی، دستگاه قضایی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، شورای اسلامی شهر و با حمایت شرکت خدمات اینترنتی «های وب»، عملیات توسعه مرکز ترک اعتیاد (ماده 16) آغاز شده است.

این پروژه با همکاری شهرداری گرگان و هزینه بخش خصوصی (شرکت های وب) انجام می شود.

شهردار گرگان در جریان بازدید میدانی از این پروژه گفت: زحمات یکساله مجموعه مدیران استانی نتیجه بخش بود و این مرکز در عرصه ای به مساحت 1600 متر مربع در حال احداث است.

به گفته سید محمدرضا سیدالنگی، با راه اندازی این مرکز ظرفیت نگهداری از معتادین متجاهر 3 برابر افزایش خواهد یافت.

سیدالنگی زمان بهره برداری از این پروژه را ایام دهه فجر امسال اعلام کرد.

 

افزوده شدن ظرفیت آموزش و اشتغال در فاز دوم
نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیز گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر در راستای مسئولیت مدنی و اجتماعی خود با استفاده از ظرفیت های استانی و شهرستانی دست به اقدامی زدند که بخشی از دغدغه های اجتماعی مردم را کاهش می دهد.

ابوالفضل تجری افزود: مجموعه استان با حمایت استاندار محترم برای احداث این مرکز دست به دست هم دادند و امیدوارم سایر دستگاه های مرتبط نیز همکاری شایسته ای در توسعه این پایگاه داشته باشند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان نیز بیان کرد: به همت استاندار، دادستانی، شهردار، اعضای شورای شهر و شرکت های وب، وعده ای که حدود 7 ماه پیش در شورا داده بودیم تحقق یافت.

به گفته حجت مقسم، با اجرای فاز اول این پروژه ظرفیت مرکز از نگهداری 100 نفر به 400 نفر افزایش می یابد و با اجرای فاز دوم ظرفیت آموزش و اشتغال بهبود یافتگان فراهم خواهد شد.

افزایش 3 برابری ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان نیز در جریان این بازدید گفت: مرکز ماده ۱۶ یک مرکز حیاتی ترمیم ویترین اجتماعی و ارتقای امنیت اجتماعی است و در آن ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر پرخطر انجام می شود.

مهدی طالبی تصریح کرد: ما در استان متأسفانه یک عقب ماندگی تاریخی داشتیم و در مقابل آمار دوهزار نفره معتادان متجاهر تنها ظرفیت نگهداری ۱۰۰ را داشتیم که با اقدام جهادی مجموعه دستگاه های مختلف و حمایت استاندار و تلاش شورای اسلامی شهر، شهرداری و دستگاه قضایی، به ویژه شرکت «های وب» ظرفیت این مرکز 4 برابر خواهد شد.

برآورد 14 میلیارد تومانی احداث پروژه
مدیر پروژه توسعه مرکز ماده 16 توسکستان نیز گفت: این پروژه شامل ۶ سالن (هر سالن ۲۴۰ متر مربع) بعنوان محل اسکان معتادین، فضای مربوط به تأسیسات، سرویس بهداشتی، حمام و فضای هواخوری است که مطالعات آن از فروردین و عملیات اجرایی آن از خرداد ماه آغاز شده است.

سید مجتبی موسوی در خصوص اعتبار پروژه گفت: بر اساس پیش بینی صورت گرفته با توجه به تورم موجود حدود ۱۴ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه بزرگ «های وب» تمامی هزینه مالی و مدیریت کلان این پروژه را برعهده دارد، گفت: احداث این پروژه در راستای رسالت اجتماعی شرکت های وب صورت می گیرد و بین ۲۵ تا ۳۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد