hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > قراردادریالی با مربیان و بازیکنان خارجی؟/ اجرا شدنی نیست

قراردادریالی با مربیان و بازیکنان خارجی؟/ اجرا شدنی نیست

اطلاعات نوشت:دستورالعمل اخیرفدراسیون فوتبال که نوع قراردادها بایدریالی باشد،شاید در باره بازیکنان داخلی صدق کند، اما برای جذب بازیکنان یا مربیان خارجی اجرا شدنی نیست چون فوتبال ما با قوانین حرفه ای ناآشناست.

درسنوات گذشته به دلیل افزایش مبالغ قرار داد بازیکنان ، هزینه سنگینی بر باشگاه هاتحمیل می شد و متاسفانه در این میان برخی از باشگاه ها از جیب دولت حاتم بخشی و ولخرجی بی حساب وکتابی را به راه می انداختند تا مبالغ نجومی به حساب بازیکنان ریخته شودودر این مسیر بازیکنان ومربیان خارجی دلارهای هنگفتی نصیبشان می شد و بهره کلانی را ازاین راه می بردندوبازباکمال تاسف فدراسیون فوتبال وسازمان لیگ هبچ نظارتی بر قراردادها نداشتند.

اکنون برای مقابله با این ولخرجی ها،به جای دور اندیشی ،اقدامات شتابزده به کار گرفته شده و قرار است با تعیین سقف قرارداد،در مقابل بازیکنان ومربیان خارجی ، مبالغ ریالی جایگزین دلار شود.با توجه به تعیین سقف قرار داد که مورد اعتراض باشگاه ها واقع شده است ، می  توان پیش بینی کرد که اعطای زمین وماشین وبسیاری از مسائل دیگر به بازیکنان ومربیان داخلی وارد چرخه فوتبال خواهد شد . نکته دیگراین که در ارتباط بافوتبالیست های خارجی هم قرارداد ریالی قابلیت اجرایی نخواهد داشت ازآن رو که طرف خارجی پول ایرانی را درلزوم چگونه ازکشورخارج کند ؟

اینان که با اصول حرفه ای آشنا هستند،زیر بار این نوع قراردادها نمی روند؛بنابراین باید دنبال راهکار دیگری رفت؛به این ترتیب که یا باید قید جذب مربی و بازیکن خارجی را زد وپولی را باید صرف خرید بازیکن خارجی می شد ،درراه پرورش ورشد بازیکنان مستعد و تقویت آکادمی های فوتبال خرج کرد یا با اضافه کردن بند و تبصره ای وبا نظارت مستقیم فدراسیون فوتبال،قرارداد دلاری را برای جذب مربیان وبازیکنان خارجی تنظیم کرد.

23302

منبع: khabaronline-1774351

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد