hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > لژیونر می‌مانی یا نه؟

لژیونر می‌مانی یا نه؟

با پایان لیگ های سراسر دنیا گمانه زنی ها در مورد آینده بازیکنان شروع شده است، لژیونرهای ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

ایمان گودرزی؛ در فصلی که گذشت از سطح یک اروپا تا تیم های حاشیه خلیج فارس بازیکنان ایرانی زیادی به خود دیدند. حال با پایان فصل آینده بسیاری از این بازیکنان در ابهام قرار دارد. حال بسیاری از لژیونرها یا با اتمام قرارداد یا فسخ آن بازیکن آزاد شده‌اند و آینده نامشخصی پیش روی آن ها قرار گرفته است. از طرفی بازیکنانی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون که با تیم های فعلی خود قرارداد دارند با پیشنهاد های جدیدی روبرو شده‌اند، با توجه به اخبار منتشر شده به ارزیابی وضعیت آنها برای فصل پیش رو می‌پردازیم؛

مهدی طارمی

شاید با ثبات ترین لژیونر ایرانی حال حاضر ایران مهاجم بوشهری تیم پورتو باشد. مهدی طارمی طی سه سال حضور در این تیم روند رو به رشدی که داشته و فصل اخیر را هم به بهترین شکل ممکن تمام کرده، حالا مورد توجه باشگاه‌های مختلف اروپایی قرار گرفته که جدی‌ترین آن به تیم‌های ترکیه‌ای مرتبط می‌شود ولی این ملی‌پوش ایرانی فعلا تصمیمی برای آینده‌اش نگرفته است. مهاجم ایرانی پورتو که قهرمانی در لیگ برتر، سوپر جام و جام حذفی فوتبال پرتغال را همراه با این باشگاه تجربه کرده، در فصل اخیر با ۲۲ گل به‌عنوان آقای گلی دست یافت و شب گذشته نیز کاپ حذفی را بالای سر بُرد تا حداقل حق خود و تیمش را در این فصل به دست بیاورد. با وجود اینکه مهدی طارمی فصل آینده هم با باشگاه پورتو قرارداد دارد، اما شایعات پیرامون جدایی او بیشتر از همیشه مطرح شده و در هفته‌های گذشته به بالاترین حد خود رسیده، اما این ملی‌پوش ایرانی با اتمام تمام بازی‌های تیمش در فصل ۲۳-۲۰۲۲ به این مسئله واکنش نشان داد.

لژیونر می‌مانی یا نه؟

مهدی طارمی پس از کسب موفقیت همراه پورتو در جام حذفی پرتغال، در جشن قهرمانی تیمش عنوان کرد: «می‌خواهم از همه هواداران تشکر کنم. ما نگرش بسیار خوبی نشان دادیم و هرگز تسلیم نشدیم. بازی سختی مقابل براگا بود، اما با حمایت هواداران که پشتیبانی باورنکردنی داشتند، موفق شدیم به برتری برسیم.» او در واکنش به سوال مهم درباره قطع همکاری با پورتو و انتقال به یک باشگاه دیگر در نقل و انتقالات تابستانی، پاسخ کوتاه و جالب توجهی داد: «خروج؟ من هنوز با پورتو قرارداد دارم و در اینجا هستم.» با توجه به شرایط خوبی که مهدی طارمی طی سه سال حضور در پورتو داشته، بعید نیست فصل آینده نیز برای تداوم درخشش و کسب افتخارات بیشتر، دوباره همین باشگاه را انتخاب کند و در سطح بالای فنی بماند.

سردار آزمون

بعد از یک فصل و نیم به نظر می رسد که سردار آزمون به آخرین روزهای حضور خود در بایرلورکوزن نزدیک شده است. بازیکنی که پس از حضور طولانی در فوتبال روسیه راهی یکی از معتبرترین لیگ های دنیا شد اما شواهد و گزارش ها حاکی از آن است که او و لورکوزن به خط پایان رسیده اند. سردار در نقل و انتقالات و انتقالات زمستانی نیز فقط یک گام تا ترک بای آره‌نا فاصله داشت و تا آستانه حضور در مارسی فرانسه پیش رفت؛ موضوعی که خود او نیز در یکی از مصاحبه های خود به آن اشاره کرده بود. با این حال این انتقال در آخرین لحظات منتفی شد تا این مهاجم ملی پوش ایرانی در جمع شاکردان ژابی آلونسو ماندگار شود. حالا بعد از چند ماه دوباره آزمون در آستانه ترک لورکوزن قرار گرفته است. بیلد هفته گذشته خبر داد که این مهاجم ایرانی دوباه مورد توجه مارسی قرار گرفته و به نظر می رسد که حضور در این باشگاه فرانسوی محتمل ترین مقصد برای سردار محسوب می شود.

لژیونر می‌مانی یا نه؟

حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده

دو مدافع وسط تیم الاهلی قطر قراردادشان با این تیم به پایان رسید و هفته گذشته رئیس باشگاه الاهلی در مصاحبه‌ای با نشریه الوطن قطر در خصوص وضعیت بازیکنان خارجی خود و آینده شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان گفت: «زوج ایرانی و بازیکن صربستانی، تیم را در پایان فصل ترک خواهند کرد. ما تصمیم گرفتیم از بین بازیکنان خارجی، بازیکن اردنی و الجزایری خود را حفظ کنیم.» پیش از این رسانه‌های قطری از علاقه کنعانی زادگان به ادامه دادن در قطر و امارات و بازگشت شجاع خلیل زاده به ایران صحبت کرده بودند. به نظر می‌رسد انتخاب بعدی این دو بازیکن تیمی از لیگ داخلی باشد باید منتظر بمانیم و ببینیم تیم سابق آنها پیشنهادی برای به خدکت گرفتن آنها ارائه خواهد کرد یا مشتری از شهر دیگری خواهد رسید. الاهلی در 22 بازی به 6 برد، 6 تساوی و 10 باخت رسید و با 24 امتیاز در رده هشتم جدول 12 تیمه قطر قرار گرفت.

لژیونر می‌مانی یا نه؟

امید ابراهیمی

پس از پایان لیگ ستارگان قطر باشگاه ها به دنبال تقویت خود برای فصل بعد هستند. باوجود آنکه هنوز باشگاه الوکره رسما درباره فهرست خود برای فصل بعد توضیحی نداده است اما امید ابراهیمی تنها بازیکنی است که جدایی او قطعی شده است و آن به دو دلیل است: نخست اینکه قرارداد او با الوکره به پایان رسیده است و دوم اینکه 36 سال سن دارد. به این ترتیب ابراهیمی بعد از دو فصل از الوکره جدا خواهد شد. او از سال 2018 در لیگ ستارگان قطر بازی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که به فوتبال ایران برگردد. استقلال یکی از مشتریان اصلی این بازیکن به حساب می‌آید.

لژیونر می‌مانی یا نه؟

امیر حسین حسین زاده

استقلالی ها در لیگ بیست و یکم در حالی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند که بدون شک امیرحسین حسین زاده یکی از موثرترین بازیکنان این تیم محسوب می شد. مهره جوانی که از سایپا به جمع آبی پوشان پیوست و فرهاد مجیدی اعتقاد بسیار زیادی به او داشت. حسین زاده تابستان سال گذشته از استقلال جدا شد و به فوتبال بلژیک رفت. حضوری که البته برایش چندان موفقیت آمیز نبود و این بازیکن جام جهانی را هم از دست داد. حالا خبرها حکایت از آن دارد که امیرحسین دوباره مد نظر استقلالی ها قرار دارد و مذاکرات با باشگاه شارلروا احتمالا به زودی آغاز خواهد شد. بعضی از افراد حاضر در مجموعه استقلال معتقدند اگر کادرفنی به طور جدی روی امیرحسین نظر داشته باشد باشگاه حاضر است با بلژیکی ها حتی برای اینکه حسین زاده را به صورت قرضی برای مدت یک فصل در اختیار بگیرد نیز مذاکره کند. نکته اینجاست که قایدی و محبی هر دو بازیکنان قرضی هستند و در پایان فصل باید به تیم های خود در امارات و پرتغال بازگردند به همین خاطر استقلالی ها درصدد هستند تا اگر این دو نفر را از دست دادند با جذب نفرات جانشین مانع از کاهش قدرت تهاجمی تیم خود شوند.

لژیونر می‌مانی یا نه؟

احمد نوراللهی

هافبک ملی پوش ایرانی بعد از درخشش در ترکیب پرسپولیس دو فصل پیش راهی لیگ امارات شد. هافبک ملی پوش ایرانی در فصل اول حضورش در کنار مهدی قائدی در ترکیب شباب الاهلی عملکرد رضایت بخشی داشت. بعد از گذشت یک فصل مهدی قائدی به استقلال برگشت ولی نوراللهی با کسب رضایت ژاردیم سرمربی سرشناس الاهلی در لیگ امارات ماندنی شد. ستاره سابق پرسپولیس در این فصل کولاک کرد و به یکی از مهره های کلیدی شباب الاهلی تبدیل شد. احمد نوراللهی بعد از یک فصل درخشان شب گذشته با شباب الاهلی جشن قهرمانی در لیگ برتر امارات را برگزار کرد. درخشش هافبک ملی پوش کشورمان در امارات باعث شد تا ارزش این بازیکن به 2 میلیون یورو( تقریبا 116 میلیارد تومان) برسد. نوراللهی وقتی از پرسپولیس جدا شد و راهی امارات شد 1.5 میلیون یورو ارزش داشت. او تا فصل گذشته همین ارزش را حفظ کرد ولی با قهرمانی در لیگ امارات رشد نیم میلیون یورویی( 28 میلیاردی تومان) پیدا کرد. درخشش هافبک تیم ملی ایران باعث شده تا باشگاه الاتحاد قهرمان لیگ عربستان به دنبال جذب این بازیکن باشد.

شاید الریان مشتری جدید نوراللهی باشد! | ورزش سه

257 251

منبع: khabaronline-1774319

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد