hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > درخشش دانشجویان قمی در مسابقه موت کورت کشور

درخشش دانشجویان قمی در مسابقه موت کورت کشور

دانشجویان رشته حقوق دانشگاه مفید قم با شرکت در مسابقه موت کورت کشور و رقابت با 20 گروه دانشجویی از سراسر کشور که به میزبانی استان فارس برگزار می شد رتبه نخست را از آن خود کردند.

رویداد ایران _سمانه سادات فقیه سبزواری: رویداد علمی موت کورت کشور که امسال به میزبانی استان فارس در دانشگاه شیراز با حضور 20 گروه از دانشجویان رشته حقوق کشور برگزار شد که در مرحله نخست11 تیم منتخب لایحه نویسی به مرحله شفاهی راه یافتند و در نخستین رقابت دوره شفاهی چهار تیم دانشگاه تهران پردیس فارابی، دانشگاه شاهد(2)، دانشگاه مفید قم و دانشگاه علوم قضایی به رقابت های نیمه نهایی راه یافتند.

در مرحله نهایی این مسابقه علمی ؛گروه دانشجویی دانشگاه مفید قم و گروه دانشجویی دانشگاه شاهد به رقابت با یکدیگر پرداختند که نتیجه این رقابت به نفع دانشگاه مفید قم تمام شد و حقوقدانان جوان قمی با کسب افتخار علمی به شهر خود بازگشتند.

شرکت کنندگان قمی در این مسابقه علمی را فاطمه قنبری سنجگانی و آقایان سیدعلی سجادی،مرتضی فروزان فر و محمد حسن قاسم زاده  تشکیل می دادند که توانستند با کسب رتبه نخست کشوری برای استان قم افتخار آفرینی کنند.

موضوع پرونده مسابقه موت کورت شهید بهشتی  به طور همزمان دارای مباحث قوانین خاص حقوق عمومی-کیفری و حقوق خصوصی بود که معاون دادستانی، قضات دادگاه تجدید نظر استان فارس و اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز به عنوان داور در این مسابقه حضور داشتند.

موت کورت یا شبیه‌ساز دادگاه، یک رقابت علمی است که سال‌های متمادی است در جوامع علمی بین‌المللی به عنوان تکمیل‌کننده حرکت‌های علمی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود. مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی نیز برای نخستین‌بار با همکاری دانشگاه شیراز موت کورت در حوزه حقوق عامه را برگزار کرد که نماد آن شهید بهشتی است.

 

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد