hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای شبکه آب و برق مسکن ملی در سیستان و بلوچستان

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای شبکه آب و برق مسکن ملی در سیستان و بلوچستان

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان وزارت راه و شهرسازی تا پایان خردادماه جاری ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شبکه آب و برق در پروژه های این طرح مهم ملی در این استان اختصاص خواهد داد.

به گزارش رویداد ایران مهدی عباسی  اظهار داشت: پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان با پیشرفت خوبی در حال انجام است و مقامات استانی اهتمام ویژه ای در ساخت مسکن دارند.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته با رفع برخی موانع در زمینه آب و برق تعدادی از پروژه های نهضت ملی مسکن در این استان تا پایان شهریورماه و تعدادی دیگر تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین بانک ها موکلف شدند تا پایان خردادماه جاری باقی مانده تسهیلات پرداخت نشده در روستاهای سیستان و بلوچستان را بپردازند.

عباسی از اختصاص زمین رایگان در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته زمین به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله به روستاییان و شهروندان ساکن در شهرهای زیر ۲۵۰ هزار نفر واگذار می گردد.

وی با بیان اینکه خود مالکین می‌توانند با داشتن پروانه ساختمانی زمین مورد نظر جهت دریافت وام اقدام کنند و در این نوع از تسهیلات، بررسی فرم «ج» و سابقه مالکیت و استفاده از تسهیلات یارانه‌ای مطرح نیست، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان بانک های ملی، صادرات و تجارت برای اجرای پروژه های خودمالکی قول مساعد برای پرداخت تسهیلات بانکی و اجرای پروژه ها دادند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همچنین مقرر گردید در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر این استان، کسری خدمات روبنایی نظیر مدرسه، مسجد، درمانی و تجاری نیز در دستور کار قرار گیرد و به منظور  تسریع در اجرای این خدمات ادارات کل راه و شهرسازی آماده واگذاری زمین هستند تا شهروندان گرامی از خدمات مناسب در محل سکونت خود برخوردار شوند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست با تاکید بر پیگیری برای رفع موانع تولید مسکن گفت: تیم نظارت و بازرسی وزارت راه و شهرسازی با قدرت، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی، ساخت و سایر موارد رصد می‌کنند.

روح اله اکبری با بیان اینکه پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است افزود: با وجود جدی بودن کمبود زمین در شمال این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تلاش های مطلوبی برای حل این مشکل صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: قرارگاه ملی مسکن با این هدف راه‌اندازی شده است تا به رفع موانع و مشکلات متعددی که در بخش مسکن وجود دارد، مبادرت ورزد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای استان در حال اجرا است و این استان رتبه چهار کشور در اجرای این طرح را دارد.

محمد کرمی خواستار کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و هزینه های تامین اجتماعی طرح نهضت ملی مسکن شد و گفت: ضروری است با توجه به مطالبه شهروندان کمک شود تا پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زاهدان هر چه سریعتر تعیین تکلیف و به اتمام برسد.

 دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این سراسر این استان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر را فراهم آورده است.

اکبری از تامین زمین برای ساخت ۱۴۱ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های ساخت و مدت زمان واحدهای یک طبقه حیاط دار در طرح نهضت ملی مسکن کمتر از هزینه‌های ساخت واحدهای آپارتمانی است در همه شهرهای این استان بجز زاهدان و چابهار ساخت و ساز به صورت یک طبقه انجام می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۱۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

 دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و تصریح کرد: اجرای این طرح مهم ملی در این استان با گردش مالی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان توانسته علاوه بر ایجاد اشتغال رونق تولید را فراهم آورد.

اکبری خاطر نشان کرد: روند اجرای این طرح در استان با توجه به تامین و جانمایی زمین و اقدامات زیرساختی، شتاب گرفته و تمام تلاش ها بر تکمیل طرح ها بدون اتلاف وقت است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد