hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > تامین علوفه در فضای گلخانه فرصتی برای تداوم چرخه تولید و اشتغال

تامین علوفه در فضای گلخانه فرصتی برای تداوم چرخه تولید و اشتغال

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تولید علوفه در فضای گلخانه یکی از راههای موثر تامین علوفه دام در شرایط خشکسالی در سیستان و بلوچستان است

به گزارش رویداد ایران بهروز شهرکی امروز در بازدید از گلخانه‌ها اظهار داشت: تولید علوفه در فضای گلخانه یکی از راههای موثر تامین علوفه دام در شرایط خشکسالی در سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان یکی از مناطق خشک و کم آب کشور با میانگین بارندگی پایین میباشد که تداوم این شرایط بخصوص در شمال استان باعث خشکسالی چندین ساله وبروز چالش های فراوانی برای کشاورزان و علی الخصوص دامداران منطقه در تامین علوفه  شده است.

بهزاد شهرکی گفت: خشکسالیهای چندین ساله در استان بخصوص در حوزه سیستان ، شوری بالای خاک های منطقه ،عدم امکان تولید علوفه دام برای دامداران ،عدم فعالیت گلخانه ها در طول سال یا دوره نکاشت گلخانه از عواملی است که ما را برای ورود به روشهای نوین در تولید و تامین علوفه سوق میدهد.

شهرکی تصریح کرد: در همین زمینه جلسات و بازدیدهای مشترکی با محققیق مرکز ملی  تحقیقات شوری کشور برگزار گردید و مقرر شد برنامه ریزی لازم جهت اجرای پایلوت طرح در دو نقطه استان سیستان و بلوچستان صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با ورود به عرصه تولید علوفه در فضای گلخانه  و برنامه ریزی انجام شده بتوانیم گام موثری در تامین علوفه دام و به تبع آن ایجاد اشتغال منطقه برداریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد