hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > آغاز رقابت واحدهای تولیدی نمونه استانی و ملی سال 1402 در گلستان

رئیس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان

آغاز رقابت واحدهای تولیدی نمونه استانی و ملی سال 1402 در گلستان

رئیس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان گفت: اجرای فرایند انتخاب واحد نمونه سال 1402 جهت انتخاب واحدهای تولیدی نمونه از اول خرداد ماه آغاز و تا تاریخ 31/03/1402 ادامه دارد.

مهدیس مسیبی  اظهار داشت: با توجه به اینکه مدیران تمام واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد دارای کارتابل در سامانه نظارت براجرای استاندارد (سینا) و نیز رمز ورود به سامانه هستند، می توانند در رقابت برای کسب عنوان واحد نمونه از تاریخ 01/03/1402 از طریق نشانی https://isom.isiri.gov.ir  اقدام، فرم ها را تکمیل و مدارک و مستندات را بارگذاری نمایند.
وی در ادامه گفت: واحدهای نمونه‌ی ملی و استانی از بسته های تحولی ویژه واحدهای نمونه استانی یا ملی شامل کاهش نمونه برداری برخوردار و در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد، مصادف با 22 مهرماه، تقدیر می شوند.
به گفته مسیبی واحدهای تولیدی که دارای فرآورده مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد باشند، صرفاً در صورتی می توانند در فرآیند انتخاب واحد نمونه حضور یابند که برای همه فرآورده های مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد پروانه کاربرد علامت استاندارد را دریافت کرده باشند و برای فرآورده مورد ارزیابی پروانه کاربرد نشان ملی استاندارد حداقل با سابقه یکسال داشته باشد. هم چنین برای هیچ یک از فرآورده ها، عدم انطباق تایید شده ای در بازه زمانی مورد ارزیابی نداشته باشند و در یک سال قبل یز عدم انطباق بحرانی و کاربردی تایید شده ای نداشته باشد.
به گفته مسیبی حداقل 2 دوره متوالی نتیجه آزمون و 2 دوره بازرسی فنی برای تمامی فرآورده ها، برطرف کردن عدم انطباق های اعلام شده به واحد تولیدی در بازرسی های فنی توسط واحد تولیدی با تایید اداره کل استان، استقرار ضوابط و مقررات فرایندها و سامانه های انرژی بر صنعتی صنایع مشمول مقررات اجرای اجباری استانداردهای معیار مصرف انرژی در فرایندهای انرژی بر و غیره از دیگر ضوابط و شرایط لازم جهت ورود واحدهای تولیدی به فرایند انتخاب واحد نمونه می باشد.
وی در انتها گفت: استقرار و فعال بودن سامانه صدای مشتری،  داشتن گواهی سازگاری با محیط و استفاده از انرژی های تجدید پذیر، داشتن پروانه خدمت پس از فروش، دارا بودن پروانه ارگانیک و حد مجاز آلاینده های کشاورزی از سازمان برای واحدهای مشمول، دارا بودن گواهی دانش نماد و دانش بنیان بودن واحد تولیدی، استقرار سیستم تحقیق و توسعه از دیگر عوامل ارزیابی در سال 1402 برای واحدهای نمونه است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد