hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > آزمون يك تئوري درباره ضربات پنالتي

آزمون يك تئوري درباره ضربات پنالتي

تيم‌هاي روسيه و كرواسي مقابل اسپانيا و دانمارك در ضربات پنالتي پيروز شدند و شانزدهم تير‌ماه بايد در ورزشگاه المپيك فيشت شهر سوچي به مصاف هم بروند.

تيم‌هاي روسيه و كرواسي مقابل اسپانيا و دانمارك در ضربات پنالتي پيروز شدند و شانزدهم تير‌ماه بايد در ورزشگاه المپيك فيشت شهر سوچي به مصاف هم بروند. اگر بازي روسيه و كرواسي هم به ضربات پنالتي بكشد، اين سوال اساسي پيش مي‌آيد كه كدام تيم برنده بازي خواهد بود! چراكه پيروزي در دو بازي متوالي با استفاده از ضربات پنالتي، كار بسيار دشواري است كه فقط آرژانتين در جام جهاني ١٩٩٠ از عهده آن برآمده است. در جام ملت‌هاي اروپا در سال ١٩٩٦، فرانسه و انگلستان در يك‌چهارم نهايي هلند و اسپانيا را در ضربات پنالتي بردند ولي در نيمه نهايي به چك و آلمان در پنالتي باختند.

در جام جهاني ٢٠١٠ هم كاستاريكا در مرحله يك‌هشتم نهايي يونان را در ضربات پنالتي برد ولي در يك‌چهارم نهايي در ضربات پنالتي مغلوب هلند شد. همچنين هلند نيز در جام ٢٠١٤ پس از شكست كاستاريكا در ضربات پنالتي، در مرحله نيمه نهايي در ضيافت پنالتي‌ها مغلوب آرژانتين شد. در واقع دو پيروزي پي‌در‌پي در ضربات پنالتي، به دليل استرس و فشار زيادي كه بازيكنان در پنالتي‌هاي آخر بازي متحمل مي‌شوند، كار بسيار سختي است. بار اصلي اين استرس هم بر دوش زنندگان ضربات پنالتي است؛ چراكه از بازيكن زننده ضربه انتظار بيشتري مي‌رود تا دروازه‌بان. دروازه‌بان اگر پنالتي را گل بخورد، عيب چنداني بر او نيست ولي بازيكن اگر توپش گل نشود، سرافكنده و شرمنده مي‌شود. آرژانتين ١٩٩٠ هم به لطف دروازه‌بان استثنايي‌اش، گويكوچه‌آ، موفق شد دو‌بار به سلامت از جهنم ضربات پنالتي بيرون‌ آيد. حتي تيم ملي آلمان هم كه تا به حال هيچ نبردي را در ضربات پنالتي نباخته، هيچگاه در دو بازي پي‌در‌پي كارش به پنالتي نكشيده است.

بنابراين بازي روسيه و كرواسي اگر به ضربات پنالتي بكشد، مسابقه‌اي بي‌نظير در تاريخ جام جهاني خواهد شد. يعني براي اولين‌بار دو تيم كه هر كدام در بازي قبلي خودشان به سلامت از پل ضربات پنالتي عبور كرده‌اند، بايد دوباره اين آزمون دشوار را از سر بگذرانند. هر تيمي كه پيروز شود، تغييري در اين حكم ايجاد نمي‌شود كه پيروزي در دو بازي پي‌در‌پي در ضربات پنالتي، كار دشواري است. ولي شايد شانس كرواسي بيشتر باشد. كروات‌ها در بازي با دانمارك به اندازه كافي پنالتي خراب كردند و اين‌بار احتمالا نوبت به روس‌ها مي‌رسد كه خرابكاري كنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد