hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رسانه > سایت رویداد ایران > ترامپ، مردی کوچک با هزینه‌های بزرگ برای آمریکا

ترامپ، مردی کوچک با هزینه‌های بزرگ برای آمریکا

ترامپ به تازگی در آمریکا به عنوان مردی کوچک دیده می شود که با دست زدن به قمارهای بزرگ واشنگتن را با چالش‌های پر هزینه‌ای مواجه می‌کند.
رویداد ایران-شاهین جعفری: ترامپ به تازگی در آمریکا به عنوان مردی کوچک دیده می شود که با دست زدن به قمارهای بزرگ واشنگتن را با چالش‌های پر هزینه‌ای مواجه می‌کند.
خبرگزاری آمریکایی"ای پی" روز چهارشنبه نوشت "دونالد ترامپ" امروز پس از حمله موشکی ایران متوجه شد که با بزرگترین تصمیم دوره ریاست جمهوری‌اش مواجه شده است. حمله موشکی روز 7 ژانویه ایران به دو پایگاه عراقی محل استقرار نیروهای آمریکا در پاسخ به حمله تروریستی پهپادهای آمریکایی به دو تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حشدالشعبی عراق انجام شد. 
یایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق و پایگاه دیگری در شمال عراق در  اربیل از مهم ترین پایگاه‌های آمریکا در عراق است که قبلا نیز دونالد ترامپ از این پایگاه بازدید کرده بود. ترامپ اخیرا و به دنبال صدور قطعنامه مجلس عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی در مورد پایگاه عین الاسد گفته بود: "‌ ما یک پایگاه فوق العاده گرانقیمت در عراق داریم و خیلی برای آن پایگاه خرج کرده ایم." وی گفت " اگر عراقی‌ها بخواهند ما خارج شویم باید هزینه آن پایگاه را به ما بدهند."
بخش عمده‌ای از رسانه‌های آمریکا معتقدند تصمیم دونالد ترامپ در ترور سردار سلیمانی و المهندس باعث شد تمام دستاوردهایی که واشنگتن در 4 دهه جنگ نرم  و لشگرکشی به خاورمیانه در مقابل ایران به دست آورده بود از دست برود. این رسانه ها همچنین معتقدند تصویت قطعنامه مجلس عراق در اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، حتی دستاوردهای نظامی واشنگتن را از بین برد. 
ترامپ در توجیه دستور حمله تروریستی به فرماندهان ایرانی و عراقی فقط اعلام کرد " آن‌ها مشغول طراحی یک چیزهایی بودند."
در حالی که مقام‌های حزب دموکرات آمریکا از ترامپ خواستند تنش با ایران را بالا نبرد، وی در توییت کوتاهی نوشت "همه چیز خوب است."
منابع دیپلماتیک معتقدند قطعنامه مجلس عراق برای خروج نیروهای آمریکایی و پاسخ آمریکا مبنی بر این که الزام و قصد خروج نیروهای خود از عراق را ندارد، تاثیرات عمیقی در روابط واشنگتن با دیگر کشورهای عربی منطقه گذاشته است. یکی از فرماندهان ارتش آمریکا نیز تهدید کرد هر کس به سفارت آمریکا در عراق نزدیک شود مانند آن است که به یک اره برقی نزدیک می شود. 
برخی گزارش‌ها می‌گوید بخشی از دیدار محرمانه "خالد بن سلمان" برادر محمد بن سلمان با دونالد ترامپ در این هفته در کاخ سفید که عکس‌های آن توسط عربستان سعودی پخش شد در ارتباط با نگرانی‌های ریاض در مورد نحوه و زمان خروج هزاران نیروی آمریکایی از عربستان و همچنین مبهم ماندن نتایج تحقیقات حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو بوده است. 
همچنین گزارش‌های مطبوعاتی حاکی است که کویت نیز خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شده است و آمریکا نیز قول داده است نیروهای خود را از  این کشور خارج کند.
سناتور "چاک شومر"، رهبر اقلیت در سنای آمریکا و سناتور "باب منندز" سناتور برجسته دموکرات در کمیته روابط خارجی از ترامپ خواسته اند با حضور در کمیته روابط خارجی سنا با اسناد مشخص و دقیق توضیح دهد چرا حمله تروریستی به سردار سلیمانی  را لازم الاجرا دانسته است.
منندز گفت با این همه اطلاعات گمراه کننده که ترامپ مطرح کرده است باید به اطلاع ایشان برسانیم که رییس جمهور نمی تواند بدون نظر گنگره جنگی را علیه ایران آغاز کند.  نانسی پلوسی سخنگوی مجلس سنای آمریکا روز یکشنبه گفت این مجلس قرار است در مورد محدود کردن قدرت تصمیم گیری ترامپ در مورد آغاز جنگ گفتگو و رای گیری کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد