hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > 170 پزشک در قم مطب دارند

170 پزشک در قم مطب دارند

رئیس سازمان نظام پزشکی قم گفت: 2 هزار پزشک فوق تخصص،متخصص و عمومی در استان قم فعال هستند اما فقط 170 پزشک مطب دارند.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، سید حسن عادلی در نشست خبری اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی استان قم اظهار کرد:در حال حاضر ۲ هزار پزشک عمومی، متخصص و فوق متخصص در این استان طبابت می‌کنند که عضو سازمان نظام پزشکی هستند که از این تعداد، یک هزار و ۳۰۰ نفر پزشک عمومی هستند که فقط ۱۷۰ پزشک مطب دارند.

وی با اشاره به این‌که ۷۰۰ نفر نیز متخصص و فوق متخصص می‌باشند، اضافه کرد: چهار هزار نفر اعضای فعال سازمان نظام پزشکی قم می‌باشند.

وی در ادامه با بیان این‌که شکایت‌ها در زمینه پدیده شوم زیرمیزی در اسرع وقت رسیدگی می‌شود، گفت: اگر شکایتی باشد حتما رسیدگی می‌کنیم و اگر تخلف از سوی پزشکان تکرار شود، محکومیت شدیدتر خواهد بود.

عادلی با بیان این‌که برخورد قهری با این مساله حتما انجام می‌شود، اضافه کرد: باید بسترهای ایجاد مشکل را حل کرد، برخی پزشکان در مقابل محدودیت ایجاد شده قم را ترک می‌کنند و قم از خدمات این پزشکان محروم می‌شود.

وی تصریح کرد: بستر باید اصلاح شود تا پدیده حذف شود، باید وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و اصحاب رسانه کمک کنند تا پدیده زیرمیزی ریشه‌کن شود.

وی بیان کرد: نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب پزشکان و مراکز درمانی تکلیف قانونی می‌باشد، تخلف از این مساله غیرقانونی و قابل رسیدگی است.

رییس سازمان نظام پزشکی قم افزود: تعرفه‌های بخش درمان نیز در همه پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مرتبط با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی درج شده و در صورتی که پزشک یا مرکز درمانی تعرفه‌ای بالاتر از مبالغ اعلام شده درخواست نماید، تخلف است.

وی خاطرنشان کرد: فعال‌سازی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای همه پزشکان تکلیف شده، ولی استفاده از این امکان برای شهروندان فرهنگ‌سازی نشده که همین امر گاهی باعث ازدحام جمعیت در مطب‌ها و نارضایتی بیماران می‌شود.

رسیدگی به ۴۰ پرونده تخلف پزشکان در یک سال گذشته

دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: در سازمان نظام پزشکی پرونده‌های متعددی بابت اخذ مبلغ خارج از تعرفه در جریان است.

سید یاسر فروغی افزود: سامانه‌های وزارتی از جمله شماره ۱۹۰ در اختیار مردم است که شهروندان می‌توانند موارد تخلف را اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته ۴۰ پرونده تخلف پزشکان رسیدگی و درصد بالایی منجر به محکومیت پزشک شده است؛ بستگی به میزان تخلف پزشک، رای منجر به تذکر شفاهی، کتبی و یا محرومیت پزشک از طبابت می‌شود.

به گفته وی، در موارد متعدد پزشکان از طبابت به مدت چند ماه محروم شده‌اند که آمار دقیق قابل بازگویی نیست.

فروغی با اشاره به پرونده فوت خانم ۲۵ ساله بر اثر تزریق آمپول نوروبیون در یکی از درمانگاه‌های قم، تصریح کرد: با شکایت پدر این خانم، پزشک، پرستار و مسوول فنی درمانگاه متهم شدند و پرونده در حال رسیدگی است.

وی با بیان این‌که داروی تزریق شده فاقد مشکل بوده، افزود: این واقعه از لحاظ پزشکی پدیده نادری است؛ در هفته‌های آینده این پرونده در هیات بدوی بررسی و منجر به صدور حکم می‌شود.

اجرای طرح پزشک خانواده

یکی از اعضای هیات مدیره نظام پزشکی قم نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: اجرای این طرح از اسفندماه پارسال در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت آغاز شده که در آن هر پزشک مسوول و مراقب درمان، سلامت و پیشگیری آن خانواده می‌شود.

حمیدرضا رهبری افزود: اگر طرح پزشک خانواده درست اجرا نشود مردم، پزشکان و سیستم بهداشت ضرر می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد