hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > اهل سنت و تشیع استان گلستان در عمل با هم وحدت دارند

رئیس مرکز اسلامی گلستان:

اهل سنت و تشیع استان گلستان در عمل با هم وحدت دارند

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان، گفت: وحدت و انسجام واقعی اهل سنت و تشیع در استان گلستان وجود دارد.

حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در دیدار با جمعی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب قم در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان، اظهار کرد: آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان ایده پرداز و الگوی موفق در حوزه تقریب بین مذاهب است و این موفقیت باعث خشم کانال ها و شبکه های وهابی انگلیسی شده است و با انتشار اخبار جعلی به دنبال تخریب منادیان وحدت هستند.

به گفته وی؛ اقوام و مذاهب استان گلستان در صلح، صفا و برادری زندگی مسالمت آمیزی دارند، همه این ارتباطات، محبت و همدلی ها بین اقوام و مذاهب به خاطر پذیرش و احترام متقابل به یکدیگر حاصل شده است.
 
رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در کشورمان یک رهبر، اندیشمند، رصد گر و ناخدایی داریم که همه جوانب را در نظر دارد و ما باید گوش به فرمان همه اندیشه ها و دستورات رهبر فرزانه انقلاب باشیم، تصریح کرد: آیت الله نورمفیدی، نماینده امام راحل و مقام معظم رهبری در منطقه است و امروز طبق نظر بزرگان و اندیشمندان، آرامشی که در گلستان وجود دارد به خاطر اندیشه و اعتقادی است که آیت الله نورمفیدی به حوزه وحدت و اهل سنت دارد؛ زیرا وی وحدت را تاکتیک نمی داند؛ بلکه نگاه تکلیفی و دینی به این مقوله دارند.
 
وی افزود: امروز کارشناسان و دلسوزان اذعان دارند که بهتر بود در حوزه وحدت و همدلی، همانند آیت الله نورمفیدی کار می کردیم تا الگویی برای کشور و منطقه باشیم.
 
به گفته وی؛ دشمن در سال های گذشته با ایجاد شبکه های ماهواره ای وکانال های خبری به نام مذاهب اسلامی به دنبال جنگ قومیتی و تجزیه طلبی است و طرح دشمن با هوشیاری نخبگان و علما شکست خورده است.
 
حجت الاسلام دیلم با تأکید براینکه هجمه های اخیر هدفمند و کار دشمنان بوده است، گفت: از گذشته تاکنون با هوشیاری اهل سنت منطقه نقشه ها و توطئه های دشمن با شکست روبرو شده و حتی کوچک ترین اتفاقی رخ نداده است و در آشوب های اخیر هم چیزی باعث نشده تا بر الگوی وحدت بودن گلستان خدشه ای وارد شود.
 

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد