hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > سرمایه‌گذاران افغان، قیمت مسکن در چابهار را بالا بردند/ بومیان قدرت خرید ندارند

سرمایه‌گذاران افغان، قیمت مسکن در چابهار را بالا بردند/ بومیان قدرت خرید ندارند

نماینده مردم چابهار اظهار کرد: یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت‌ قیمت‌ها ورود سرمایه‌گذاران افغان به چابهار و افزایش تقاضا برای خرید مسکن در چابهار است.

به گزارش رویداد ایران معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار  درباره جهش قیمت مسکن در چابهار و چند میلیاردی شدن آپارتمان‌های مناطق کم برخوردار در این منطقه اظهار داشت: نتیجه نگاه یک سو به توسعه و عدم توجه به توسعه انسانی و شاخص‌های توسعه انسانی همین می‌شود که امروز شاهد این تورم بی‌سابقه در بازار مسکن چابهار هستیم.  

وی با اشاره به عوامل اثرگذار در افزایش قیمت مسکن در چابهار گفت: یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت‌ قیمت‌ها ورود سرمایه‌گذاران افغان به چابهار و افزایش تقاضای آنها برای خرید مسکن در چابهار بوده‌است. همچنین افزایش قیمت‌ها در محدوده منطقه آزاد چابهار که شهر را در برگرفته در افزایش قیمت موثر بوده و برآیند تمام این عوامل، سبب تورم عجیب و غریب در بخش مسکن و املاک در شهر چابهار شده‌است.

سعیدی ادامه داد: در حالی که شاهد این حباب تورمی و افزایش قیمت‌ها هستیم برای بومیان و ساکنان قدیمی چابهار هیچ تمهید جمعیتی و برنامه‌ای برای نسل آینده در نظر گرفته نشده و تمام این عوامل باعث این تورم بی‌سابقه در حوزه مسکن در چابهار شده است.

نماینده مردم چابهار تاکید کرد: خریداران این واحدها مردم چابهار و بومیان نیستند چراکه اساسا قدرت خرید ندارند و عمده تقاضا مربوط به سرمایه‌گذاران افغان که اخیرا برای سرمایه‌گذاری در بحث ترانزیت، منطقه آزاد و فعالیت‌های اقتصادی در مرز ریمدان به چابهار آمده‌اند، می‌شود و افغان‌ها هستند که این واحدها را خریداری و معامله می‌کنند وگرنه عمده مردم چابهار توان پرداخت این قیمت‎های نجومی را ندارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد