hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > حضور بیش از ۳۲ هزار داوطلب در امتحانات نهایی پایه دوازدهم سیستان و بلوچستان

حضور بیش از ۳۲ هزار داوطلب در امتحانات نهایی پایه دوازدهم سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش در جلسه فوق العاده شورای آموزش و پرورش استان از حساسیت ویژه امتحانات نهایی امسال سخن به میان آورد و گفت: بیش از ۳۲ هزار داوطلب در امتحانات نهایی پایه دوازدهم سیستان و بلوچستان امسال شرکت خواهند کرد.

 به گزارش رویداد ایران حسنعلی میرعبدی در این جلسه به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم در سراسر استان پرداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به حساسیت ویژه امتحانات نهایی امسال به واسطه تاثیر ۴۰ درصدی در کنکور سراسری، برگزاری آزمون ها را در هر مقطعی، نوع امانت داری عنوان نمود و خاطرنشان کرد: فصل الخطاب همه عوامل ذیربط برگزاری امتحانات، دستورالعمل های ارسالی از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور است.

وی ادامه داد: با هدف رعایت اصول قانونی و نظارت حداکثری بر حُسن انجام کار، امسال در مقایسه با سال‌های گذشته، کاهش و تجمیع حداکثری حوزه های امتحانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: فرمانداران و بخشداران به عنوان روسای شورای آموزش و پرورش و شورای تامین، نقش تعیین‌کننده‌ای در برگزاری آزمون ها خواهند داشت چرا که اعتقاد داریم امتحانات نهایی مانند کنکور سراسری از اهمیت خاصی برخوردار است؛ فلذا تمهید مقدمات، هماهنگی بین بخشی و تعامل سازنده بین عوامل اجرایی بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر ضرورت جلب توجه افکار عمومی به منظور همراهی بیش از پیش با عوامل اجرایی تاکید نمود.

میرعبدی از جمله امکانات و تجهیزات مورد نیاز در حوزه های امتحانی را نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته، وجود وسایل سرمایشی و تهویه مناسب، امکانات تکثیر و مواردی از این قبیل عنوان نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر به کارگیری تمام امکانات دستگاه های دیگر در راستای کمک به برگزاری هرچه بهتر امتحانات نهایی بر وجود اینترنت پایدار، سیستم برق و روشنایی، پایداری آب و ذخیره سازی آن در حوزه های امتحانی تاکید نمود.

وی گفت: برگزاری مانور قبل از شروع فرآیند برگزاری امتحانات در شهرستان ها و مناطق، کمک شایانی در برگزاری صحیح این فرآیند خواهد کرد. میرعبدی در پایان از پیش بینی ۱۷ حوزه تصحیح اوراق امتحانی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به استناد مفاد قانونی برگزاری آزمون ها، موضوع برخورد لازم با متخلفین نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد